eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRzecz dzieje się w PolsceRe: Rzecz dzieje się w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rzecz dzieje się w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <lkomms$4fb$1@news.dialog.net.pl>
    <d...@g...com>
    <537169ea$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <lkse5j$ud1$1@speranza.aioe.org>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <1...@g...com>
    <d...@g...com>
    <4...@g...com>
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>
    <b...@g...com>
    <1...@g...com>
    <ll1sml$bql$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ll1uqj$e2n$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    Date: Thu, 15 May 2014 12:36:50 +0200
    Message-ID: <6fhauqprvyr1$.dlg@myjk.org>
    Lines: 34
    NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
    X-Trace: 1400150435 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2225 83.12.187.189:60893
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3573
    X-Received-Body-CRC: 663436075
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:485903
    [ ukryj nagłówki ]

    Thu, 15 May 2014 02:18:02 -0700 (PDT), Kris

    > Więc pytanie moje jest proste: klikałeś w reklamy na tinypic czy okradłeś portal
    nie klikając?

    W kwestii technicznej. Weź pod uwagę, że, podobnie jak w telewizji, na
    reklamach nie zarabia się tylko przez klikanie. Ich samo wyświetlanie, choć
    niepoliczalne tak _dokładnie_ jak klikanie, jest też płatne -- a właściwie
    to przede wszystkim, a za każde kliknięcie reklamodawca płaci zazwyczaj
    dodatkowo i to czasem bardzo słono.

    Ale bazą reklamy zawsze było dotarcie do wzroku (także ten co w TV wyłącza
    dźwięk w reklamach, "pilotem zawsze trzymanym pod ręką", niech się nie
    cieszy -- bo tak czy siak go prasują reklamą nie mniej niż resztę) czy
    słuchu klienta, choćby szczątkowe czy zwyczajnie przypadkowe.

    Choćby potencjalny klient, poddawany nawet szczątkowej i wydawać by się
    mogło nieskutecznej reklamie, sobie z tego sprawy nie zdawał, to na reklamy
    łapie się KAŻDY -- jeden częściej drugi rzadziej. Nie każdy jednak taką
    myśl do siebie dopuszcza, nie każdy sobie w ogóle z tego zdaje sprawę.

    Reklama całkowicie zablokowana nie ma żadnej skuteczności. Blokujący
    reklamy może sobie więc dowolnie wybrać kogo, w sytuacji korzystania z
    darmowych (czyt. utrzymywanych z reklam) zasobów i jednoczesnego
    całkowitego zablokowania reklam, "okrada" (pośrednio!).

    Czy innych użytkowników (a może powinienem napisać lamerów (?), którzy
    jednak reklam nie blokują i tym samym z pewnością pośrednio utrzymują
    portal/aplikację), reklamodawcę (który wykłada kasę na reklamę swojego
    produktu/usługi, a nie ma wymiernych skutków, lub skutki reklamy są
    mniejsze), czy reklamującego (który po odejściu reklamodawcy nie jest w
    stanie utrzymać darmowego serwisu/aplikacji).

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1