  • Data: 2017-11-02 18:30:51
    Temat: Re: Schemat instalacji wody do oceny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 11:52:56 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    O teraz zauważyłem ten wątek ;)

    > https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATITGhWQn
    BDTGI3Tk0

    > ciężko będzie go kupić - jako pojedyncza belka wiec może wersja 2 lepsza -
    z rozdzielaczem na 5 obwodów ale zasilanie dałbym do 1 i 2 belki poprzez trójnik?

    W dobie allegro nic nie jest ciężko kupić - wystarczy kliknąć "kup teraz":

    http://allegro.pl/belka-10-rozdzielacz-do-co-mosiadz
    -i7012552805.html

    ;)

    Ale co racja to racja - dałbym dwie belki po 5 wyjść.
    I do ciepłej/cyrkulacji dokładnie tak samo.

    > W rozdzielaczu z ciepłą wodą pętlę cyrkulacyjne dałbym tylko na najdłuższe obwody -
    do bliskich punktów (zaraz za ścianą) dałbym tylko 2 rurkę a na drugą belkę
    założyłbym korki.

    Nie wiem czy się doczytałeś mojego posta - do cyrkulacji użyj zaworu
    termostatycznego. Jak robić to na wypasie :)

    > Rury z rozdzielacza planuję PEX 16
    > A jakie dać rury do rozdzielacza? - wejście do rozdzielaczy to 1 cal więc dać rurki
    by miały podobną średnice wewnętrzną?

    PP32. W wersji do ciepłej wody najlepsze byłyby rury STABI - chyba,
    że nie będziesz tam miał długich odcinków (do STABI musisz mieć jeszcze
    zdzierak specjalny :) Rury STABI nie rozszerzają się tak jak zwykłe
    ale jak masz krótsze odcinki albo miejsce na kompensacje wydłużeń to
    możesz spokojnie użyć zwykłych :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.