    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Date: Sun, 15 Apr 2012 22:13:32 +0200
    <jm4ir1$bk2$1@usenet.news.interia.pl> <4f85cfcc$1@news.home.net.pl>
    <7...@h...googlegroups.com>
    <jm6mq0$ump$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <jm7e80$9of$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <jm9ago$ir7$1@usenet.news.interia.pl>
    <jm9teu$j82$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:17ed04be-fe10-492b-81f4-

    >Ciekawe jest np. to ze czasem uzysk dzienny w miesiacach zimowych jest
    >wyzszy niz uzysk dzienny w lato.
    >Czyli w tym roku tylko listopad, grudzien, styczen byly slabe.

    Tego roku lato bylo malo laskawe. Pewne bylo praktycznie to, ze niemal
    ciagle padalo. Zwroc uwage, ze mimo tak kiepskiej pogody uzyski dzienne w
    kiepskich dniach nie wiele odbiegaly od 10kWh poza kilkoma doslownie dniami
    (proporcjonalnie na wykresach). 10kWh to wzrost temp. w 300 litrowym baniaku
    o 28C. Latem woda z wodociagu ma temp. blisko 16C. Z tego wynika, ze temp. w
    baniaku na koniec dnia rzadko kiedy byla nizsza jak 40-44C, a to woda jak
    najbardziej uzytkowa do kapieli bez podgrzewania dodatkowym zrodlem,
    zwlaszcza latem. W praktyce, co tez widac na wykresie, tylko przez kilka
    letnich dni wode trzeba bylo dodatkowo podgrzewac. Z moich faktur gazowych
    zuzylem na to 2m^3 gazu, tj. ok. 4-5zl. Dla wnikliwych to jakies 17kWh, dla
    pradu u mnie niecale 11zl za dwa, trzy miesiace. W praktyce pewnie mniej, bo
    sprawnosc grzalki jest wyzsza niz kotla gazowego.
    Co do okresu listopad-styczen, no niestety zawsze jest to najgorszy okres.
    Do celow CO jak ktos chcialby grzac sloncem, te trzy miesiace proponuje
    wogole pominac. W zeszlym roku bylo jeszcze gorzej, ale tez lato bylo
    lepsze, co raczej nie zmieni bilansu rocznego.

    Pozdro.. TK