    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Date: Sun, 15 Apr 2012 23:04:46 +0200
    <jm4ir1$bk2$1@usenet.news.interia.pl> <4f85cfcc$1@news.home.net.pl>
    <7...@h...googlegroups.com>
    <jm6mq0$ump$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <jm7e80$9of$1@usenet.news.interia.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <jm9ago$ir7$1@usenet.news.interia.pl>
    <jm9teu$j82$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@f...googlegroups.com>
    <jmfa5h$aud$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@i...googlegroups.com>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:96b97ded-466e-4bf0-964a-f4da31cdf78b@i18g2000vb
    x.googlegroups.com...

    >Twoje boje mnie utwierdzaja w ocenie ze solary jakie by nie byly to
    >wychodza na styk. Nie ma z nich wielkiej straty ani dramatycznego
    >zysku.

    No niestety, kazdy musi sobie oszacowac co mu sie oplaca. Dla statystycznego
    singla oplaca sie ze tak powiem malo, ale tez nie potrzebuje drogiego
    zestawu. Spokojnie za polowe kwoty mozna cos sklecic na male potrzeby. Rzecz
    w tym, ze wazna jest perspektywa, lub jak kto woli interwal. Instalacja jest
    calkowicie odporna na zmiany cen nosnikow, a te maja swoja tendencje
    niestety. Poza tym kiedys sie zwroci i to jest klucz, bo pozniej pracuje za
    darmo. Ja po prostu na to mialem i kupilem, gdybym nie mial to bym nie
    kupil, ale umownie mniej wiecej co rok latem zuzyje dodatkowo tylko te 17kWh
    i tylko za tyle zaplace dzis i wtedy, kiedy byc moze na mniej bedzie mnie
    stac, bo jak bym nie liczyl to nie wychodzi zebym dolozyl.

    >Tak tez mi wychodzi.
    >
    >Jedyna alternatywa jaka widze aby sie odciac od elektrowni czy kopalni
    >(jesli chodzi o CO) to albo jakies zielsko przerabiane na brykiety
    >rosnace na wlasnym polu albo grzanie ogromnego zasobnika cale lato i
    >korzystanie z ciepla zima.
    >Przy czym zasobnik to dosyc spory by wyszedl.

    Ja mam jeszcze miejsce na drugim dachu na dwa panele. Gaz w tym roku w gore.
    Brakuje kawalek orurowania i wlasciwie nic wiecej. Jak sie trafi okazyjnie
    do kupienia te dwa panele to kto wie czy sie nie skusze. W takich miesiacach
    jak luty, marzec, kwiecien mozna przelaczyc sie na ogrzewanie znacznie
    wczesniej niz teraz. Jednak rodzi to problemy latem, co zrobic z duza
    iloscia energii? Mam co prawda jakies pomysly, ale dwa panele w cenach
    fabrycznych wraz z zestawem instalacyjnym to ok. 2500zl, a to nie wiele
    wiecej niz moj caly rachunek za sezon grzewczy.

    Pozdro.. TK