eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Thu, 19 Jan 2017 23:28:49 +0100

    Lisciasty napisał:

    > Niby dlaczego? Cel był szczytny, ogarnąć jakoś temat energooszczędności,

    W takim razie musimy otworzyć wątek brukarski. Dobrymi chęciami piekło
    jest wybrukowane.

    > Po to, żeby zły deweloper nie oszukał biednego kowalskiego, sprzedając
    > mu dziurawy dom/mieszkanie. Oczywiście to tylko w teorii, bo w
    > praktyce wyprodukować naciągany certyfikat potrafi byle szympans.

    No więc właśnie tego się obawiam, że biednemu kowalskiemu łatwiej
    jest sprzedać dziurawy dom z certyfikatem, niż bez certyfikatu.
    I jakaś taka myśl we mnie kiełkuje, że po to się je robi.

    > Był mus, teraz już musu nie ma na nowe budynki.

    Jeśli musu nie ma, tedy wkurza mniej.

    > Ale co masz nie z głową i nie po inżyniersku w programie, który
    > jest zajebiście szczegółowym narzędziem, ale działa również jak
    > go nakarmisz pobieżnymi danymi?

    Już choćby to, że działa po nakarmienu pobieżnymi danymi -- tego
    programowi robić nie wolno. Natomiast inżynierowi nie wolno dawać
    z siebie obliczeń, którym nie towarzyszy rachunek błędów.

    > Z wniosków subiektywnych i obserwacji :>

    O, i tu znajduję trend właściwy!

    > Doszło do takiej patologii, że można było (i nadal można) kupić
    > certyfikat za 30 zeta. Oczywiście coś takiego jest mniej warte
    > od papieru i toneru który został zużyty, ale sztuka jest.
    > I teraz taki spec-audytor generuje z siebie sążny dokument,
    > a pan Sokołowski czyta go i się wkurza ;)

    Ten akurat nie kosztował 30 zeta, a dużo więcej. I nie wkurza,
    bo nijak mnie nie dotyczy. Śmieszy bardziej. Choć może nieładnie
    śmiać sie z czyjegoś nieszczęśćia (ale sami mi to pokazali).

    > Skoro założyłem 30cm wełny, a dostałem miejscami 20, miejscami
    > nic, a na łączeniu wełny i drewna dziury, na łączeniu muru
    > i wełny szpary, to czy jest to wina książek?

    E tam od razu wina! Wprowadzić dane o lokalnej grubości w program
    -- a potem liczyć, liczyć i liczyć. Wszystko stanie się jasne.

    Jarek

    --
    Vina Tusca