    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Date: Sat, 31 Oct 2009 15:56:29 +0100

    news:1f08b983-bc62-4012-916a-

    >poprawic! Tak naprawde wystarczy narysowac zrodlo zasilania i jeden
    >grzejnik - nie trzeba dawac nawet jednego zaworka zeby nie bylo
    >bledow :)

    No i po co Ci to zrodlo zasilania z cala reszta prowadzonych rurek i z calym
    rezimem charakterystyk do zaprojektowania grzejnika majac zapotrzebowanie i
    zalozenia temperaturowe?

    > A bledy sa wlasnie wynikowe, niezgodne z instrukcjami. Wyobrazasz sobie
    > petle 150m co 10cm?

    >Ale to nie jest blad programu tylko blad projektanta - jezeli program

    Jakiego projektanta?
    Wprowadzasz pomieszczenie, zalozenia, zapotrzebowanie i program ma obliczyc
    rozstawy i cala reszte. No i oblicza. :-)

    >tyle wyliczy to znaczy ze trzeba podzielic ten grzejnik na dwa
    >mniejsze (co zreszta program sugeruje w informacji o bledzie!).

    Jak jest blad, to nie zobaczysz wynikow koncowych. To nie sugestia tylko
    warunek.

    >masz obliczone np. zapotrzebowanie 2kW na pokoj i dasz tam jedna petle
    >- to co program ma zrobic - podac 70m i niedogrzanie pomieszczenia o
    >1kW, czy zaproponowac petle 150m ale ostrzec, ze jest za dluga i
    >bedzie trzeba zastosowac wiecej armatury regulacyjnej zeby to
    >chodzilo ? :) Tak calkowicie wszystkiego to ten program znowu sam nie
    >robi :)

    Nie zaproponuje 70m, bo krzyczy ze deficyt mocy i nic wiecej. A po kiego mi
    petla 150m jak instrukcja do tego programu wyraznie okresla max. dlugosc
    petli 120m? Gdzie tu konsekwencja? Jakby tak powiekszyc pomieszczenie to
    moze i kilometr by wyszedl. Zawsze mozna oszczedzic na rozdzielaczach i
    podlaczyc jakas pompe gornicza. :-) W co koncowo mam wierzyc? W slowo
    pisane, czy slowo liczone? To nie jest program z ksiezyca a ze strony
    producenta ktory podaje tez instrukcje. Problem w tym, ze one czasami
    znaczaco sie roznia.
    Kolejna sprawa to grubosc styropianu na stropie nad pomieszczeniem
    ogrzewanym. Cytamy w instrukcji 3cm. Wprowadzamy do programu po ulozynym
    styropianie, wstawionych drzwiach balkonowych, zrobionych schodach na gore i
    co widzimy w programie? Za maly opor cieplny. Istna paranoja. Jaki zobaczymy
    wynik obliczen? Nie zobaczymy, bo na monicie bledu koncza sie informacje. No
    i w koncu nie wiem, czy grzejnik na styropianie zgodnym z instrukcja ma
    szanse skutecznie ogrzac pomieszczenie.
    Dlatego tez wyniki obliczen potraktowalem jako minimum wykonawcze. Program
    ostatecznie nie wie jaki jest uklad pomieszczen i jak one beda ze soba
    korelowac.

    >Poszukaj! Ciekawy jestem czy znajde jakies bledy :)

    Jezeli jest wynik koncowy to wnioskuje, ze bledow nie ma.:-)
    Poszukam.

    Pozdro.. TK