  • Data: 2009-11-01 01:06:27
    Temat: Re: Szybkosc przeplywu w petlach podlogowki.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fc094344-4d66-4225-b090-

    >Po to zeby nie obliczac rozstawu rurek z tabelek - szczegolnie ze to
    >jeszcze zalezy od dolnych warstw (U).

    Po to zrodlo ciepla? Bez jaj. Podaje zasilanie, zapotrzebowanie i jeszcze
    mam sie bawic w laczenie rurek w skali do kotla jakiegos?

    >Tego co wprowadza dane :)

    Moment. Dane sie wprowadza, zalozenia tez a program ma liczyc w oderwaniu od
    przyjetych w instrukcji danych bezwzglednych? Przeciez jak wol napisane:
    petle nie dluzsze jak 120m. Ja to przyjmuje jako warunek poprawnie
    dzialajacej instalacji a program podaje 150m bo projektant nie przyjal dwoch
    grzejnikow? Mozna i tak.

    >No i wlasnie tu popelniales widocznie blad. Bo grzejniki Ty
    >wprowadzasz, a nie program. Jak mu podasz jeden to on bedzie liczyl
    >rozstaw dla jednego. Jak dwa to dla dwoch. Nawet podajesz udzial
    >procentowy danego grzejnika w ogrzewaniu danego pomieszczenia. Jak mu
    >tego nie podasz to popelniasz blad - on sam grzejnika nie wrysuje sam
    >z siebie :)

    Owszem ja, ale po co mi program ktory przyjmuje wszystko co wprowadze? Na
    dobra sprawe przeczytam kolejny rozdzial instrukcji np. Kisana i w oparciu o
    dwa proste wzory sam sobie to policze. Program jak mi sie zdaje ma mi
    ulatwiac pewne rzeczy i trzymac sie zasad. A tu nie dosc, ze musze rysowac
    jakies smieszne kotly, wszystki podlaczenia, zawory, pompy zeby obliczyc
    grzejnik to jeszcze dostaje watpliwe wyniki ktore jak chyba wszyscy wyraznie
    mowia nie powinny byc stosowane. Ja wiem, ze troche sie czepiam, ale to az
    razi w oczy.

    >A to musiales popelnic jakis prosty blad w postaci np. niepodlaczenia
    >dokladnie zrodla ciepla z grzejnikiem - trzeba to robic w przyblizeniu
    >- czasem sie zdarzy ze sie dwie linie nie "polacza" :) Jak dobrze
    >polaczysz i jest niedogrzane / za dlugie petle - to w bledach wyraznie
    >program proponuje podzielenie grzejnika na dwa.

    No super program. Lazczenie rurek w skali. :-) Wiem, wiem, mialem z tym
    niezly cyrk. Nawet na tej wielkiej "kartce" nie moglem znalezc kotla i
    musialem rysowac od nowa. :-) GUI wprost powala na kolana.:-)

    >To chyba miales jakis inny program niz ja ;)

    Aquatherm. Co za roznica, wszedzie to samo.

    >Po tego, zeby to pomieszczenie mimo wszystko ogrzac.

    Tylko ze tym podobno nie daje sie ogrzac.

    >Skoro Ty mu
    >kazesz grzac jednym grzejnikiem to on robi co moze zeby zrobic tak,
    >zeby bylo cieplo ;)

    I uwazasz ze tak powinno byc?

    >Jakbys w tym pomieszczeniu dal dwa grzejniki i
    >podzielil ich moc procentowo (np po 50%) to by wyszly dwie krotsze
    >petle i nie byloby bledow.

    Ostatecznie wyszly trzy petle bo wlasnie nie podobalo mi sie te 150m.

    >Jakby powiekszyc je o sto razy i zapotrzebowanie wyszloby sto razy
    >wieksze - to pewnie by wyszedl kilometr. Ale to tez bylby Twoj blad bo
    >nie wrysowales stu dodawkowych grzejnikow podlogowych :)

    No z takim podejsciem to mozna ciekawe systemy operacyjne pisac. :-)

    >W ktorym miejscu ? Mnie nigdy nic nie zaskoczylo w tych programach
    >(ozc i co).

    Wlasnie o tym piszemy.

    >Mam wprowadzone 2cm i nie mam bledu za duzego przeplywu w dol ->
    >owszem taki komunikat byl jak zle wybierzesz w konstrukcji grzejnika
    >podlogowego jego rodzaj (na gruncie / miedzy kondygnacjami) :)

    No prosze Cie Adam. Napisalem wyraznie na stropie nad pomieszczeniem
    ogrzewanym. Gdyby bylo inaczej wcale bym sie nie dziwil.

    >Te bledy o duzym przeplywie ciepla w dol to tylko ostrzezenia -
    >program prawidlowo cala reszte liczy - on tylko Cie informuje, ze
    >bedziesz mial niepotrzebnie duze straty jak nie dasz grubszego styro,
    >nic wiecej :)

    Faktycznie to chyba musial byc inny program. Ja widzialem liste bledow z
    sugestiami, najczesciej cos odnosnie jakiegos g.. w kotlowni zupelnie
    nieistotnego dla calego projektu i na tym konczyla sie wspolpraca z
    programem. Projekt do przerobki i tyle. Ciekawie zreszta jest co chwila, bo
    jak usuniesz jeden blad to program krzyczy o nastepnym, zamiast wyswietlic
    liste wszystkich. :-) Sporo czasu przy tym spedzilem i mialem caly czas
    przyplywy swiezych doznan. Rewelacja na dlugie jesienne wieczory.
    Rozne programy widywalem w zyciu, ale ten chyba pobil wszystkie, nawet
    zapytania SQL.

    >A po co mu to wiedziec - to ma wiedziec OZC

    I tez nie wie.
    Policzyl Ci moze wplyw otwartej klatki schodowej na otwarte pomieszczenia na
    dole?

    >i na tej podstawie wylicza
    >moc na pomieszczenie!! Audytor CO nie musi tego wiedziec, on ma tylko
    >zaprojektowac grzejnik tak zeby dostarczyc tyle mocy, ile kazal OZC !!
    >Jak tyle dostarczysz, to rozklad temperatur w pomieszczeniach bedzie
    >taki, jak policzyl OZC :) To jest proste i logiczne.

    Z pewnoscia. Podal Ci moze straty na nieocieplony komin wystajacy ponad dach
    w pomieszczeniu na gorze? Jak go zdefiniowales?

    Nie neguje wszystkiego dla zasady. Z obu programow korzystalem, ale zaden
    nie zastapi doswiadczenia dobrego instalatora i nie wyreczy nas w mysleniu.
    To co opsalem jest dowodem na beznadzieje omawianych programow. Celowo
    wyostrzylem pewne problemy by pokazac ze to tylko programy i wiedza tyle,
    ile im ktos "wlozyl".

    Pozdro.. TK