    From: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <iaa7a9$muj$1@news.onet.pl> <4cc92828$0$20996$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacc53$q1k$1@news.onet.pl> <4cc9c3b2$0$22796$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacgim$99k$1@news.onet.pl> <4cc9d4ef$0$22810$65785112@news.neostrada.pl>
    <iacs2p$g1h$1@news.onet.pl> <4cca052e$0$27045$65785112@news.neostrada.pl>
    <iaf01l$90l$1@news.onet.pl> <4ccb3738$0$22808$65785112@news.neostrada.pl>
    <iafeim$prh$1@news.onet.pl> <4ccb6749$0$21011$65785112@news.neostrada.pl>
    <iah3l5$1ma4$1@news2.ipartners.pl>
    <4ccc3d94$0$20998$65785112@news.neostrada.pl> <iakohc$mu3$1@news.onet.pl>
    <4ccdeee7$0$22796$65785112@news.neostrada.pl> <ian7bq$edd$1@news.onet.pl>
    <4cd012fb$0$27043$65785112@news.neostrada.pl> <iapv37$219$1@news.onet.pl>
    <4cd0887a$0$20994$65785112@news.neostrada.pl> <iaq4fk$hnt$1@news.onet.pl>
    <4cd09bcb$0$21005$65785112@news.neostrada.pl> <iaq7v9$qdb$1@news.onet.pl>
    <4cd10e71$0$22795$65785112@news.neostrada.pl> <iasr7d$ppr$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Date: Thu, 4 Nov 2010 00:58:39 +0100

    news:iasr7d$ppr$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Moze tak, nie chcialo mi sie szukac.

    > Znaczy nie kupujesz pradu, chleba, masla, paliwa i calej sterty
    > niepotrzebnych rzeczy? A moze wydaje Ci sie, ze jestes w stanie indeksowac
    > oszczednosciami wzrost cen przez caly czas na wszystkie dobra jakie
    > kupujesz? :-)

    Za konsumpcją bieżącą nadąża wzrost dochodów. Chodzi o np przechowane gdzieś
    tam 100 zł nie straciło na wartości przez parę lat.

    > Ale co za problem? Wysokosc dywidendy ustala walne zgromadzenie
    > akcjonariuszy co rok, przeciez mozesz byc jednym z nich i w kolejnym roku

    Odrywasz się od rzeczywistości...

    > ustalic zupelnie inne proporcje. Walne zgromadzenie akcjonariuszy ustala
    > na co przeznaczy zysk. Jezeli na inwestycje, restrukturyzacje czy co tam
    > jeszcze to w dluzszym okresie akcje moga byc drozsze, a mowa caly czas o
    > dywersyfikacji a nie graniu jedna spolka.

    PKP przez kilkadziesiąt lat inwestowała w inwestycje. Jak widać nie każda
    firma powinna się powiększać.

    > No jasne. U mnie dzis w niemal calkowicie pochmurny dzien z lekkimi
    > przeblyskami przez chmury mialem 300L wody o temp. 30C po trzech godzinach
    > pracy pompy. Temp. wejscia z wodociagu to dzis ok. 12C. Do walki z
    > legionelia podnioslem do 60C tylko o 30C. Jak dla mnie nie jest zle. Tobie
    > wystarczylby jeden kolektor za 1500zl z zestawem montazowym na dach.
    > Wielkie mi co.

    Po co mi 300 l ciepłej wody? Potrzebną mi moją ciepłą wodę uzyskałem taniej
    od Ciebie.

    > Nie kochanenki. W porownaniu z Wall Street nasza gielda wyglada zupelnie
    > inaczej. Calkowicie roznie realizowane sa zlecenia, calkowicie rozne sa
    > systemy w tej Twojej serwerowni. Wiem np. dla czego sesje nie trawaja
    > ciagle, choc moglyby jak na innych gieldach. To jest wlasnie ta kuchnia.

    Wiesz, że od 19 lat trochę się zmieniło i są notowania ciągłe?

    > Ciebie to nie interesuje, bo Ty skladasz zlecenie w biurze maklerkim do
    > jakiejs tam godziny i tyle Cie interesuje, w sumie nie dziwie sie bo i po
    > co wiedziec wiecej?

    Interesuje czy nie. Bez znaczenia.

    > Dla Ciebie wyzszy, dla mnie nie. Przeciez to co napisales jest bardzo
    > wzgledne, ale Ty uparcie starasz sie tego nie zauwazac.

    Zauważam, że pomijasz pewne koszty.

    > No a jaka mialaby byc? Budujac dom i tak musialem wzposazyc dom w
    > niezbedne urzadzenia. Skoro wiedzialem, ze bede mial solary to kupilem co
    > trzeba za nie wiele wiecej i tyle. Zasobnik i tak musialbym miec, doszedl
    > sterownik, pompa i kolektory na dachu. Calosc nie daje 10 tys. zl. Gdybym
    > mial przerabiac wszystko od nowa to koszty wygladalyby zupelnie inaczej.
    > Rwanie gipsow i przerobka sporej czesci kotlowni z wymiana zasobnika i byc
    > moze kotla rzeczywiscie nie jest dobrym pomyslem.

    To ile wydałeś na CW?

> [...]
    > jest. Albo zrezygnuje z komfortu, albo wpedze sie w podobne koszty z
    > uzytkowo wyzszymi rachunkami. Ekonomicznie rachunek dla mnie byl prosty.
    > Do tej pory starcza mi 7kW mocy na caly dom z duza indukcja i
    > zdeterminowana prostymi odbiornikami instalacja elektryczna bez nakladow
    > na ogrzewacze przeplywowe. Jak by nie patrzyl dluga cyrkulacje musze miec,
    > albo kilka ogrzewaczy sporej wydajnosci. Sila rzeczy nie oplaca mi sie
    > dokladanie mocy o kolejne kilowaty i grzebanie sie z kablami skoro mam
    > tanszy gaz. By bylo jeszcze taniej i bardziej komfortowo mam solary.

    Dużo kW mieliśmy "od zawsze", więc dla mnie to nie koszt.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/