    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ustawa śmieciowa
    Date: Wed, 13 May 2015 12:14:02 +0200

    dyskusyjnych:107arajh2uvcg$....@m...org...

> [...]
    > szwagrem, który też, jak Ty, ma 1W mury, 130m2, grzeje ekosyfem i płaci
    > zajefajnie mało, bo 1500 zł. ;)) Dlatego on też buduje 1W i też zamontuje
    > ekosyf. W końcu co to za problem dorzucić paliwo i wyczyścić piec raz w
    > tygodniu... Styropianu na ścianę nie położy, bo mieszkał w mieszkaniu
    > obłożonym styropianem i mu grzyb wychodził na ścianach -- taki to
    > niekorzystny mikroklimat robi ten styropian na elewacji... ;P Że
    > wentylacja
    > była po prostu ewidentnie uwalona, to już mało istotne.

    Na fanatyków albo ludzi co się czegoś nasłuchali albo naczytali nie ma rady.
    Ja jak wielokrotnie pisałem wybrałem taką technologię ze względu na
    samodzielną budowę. W _moim_ przypadku w ten sposób wyszło na tyle taniej że
    dodatkowy styropian długo by się zwracał.

    > Swoją drogą, nie ma problemów z 1W z YT?

    Żadnych. A jakie miałyby być?
    Szczerze powiedziawszy jest lepiej niż się spodziewałem. Śledząc inne budowy
    w tej technologii i słuchając kierownika byłem przygotowany na to że mogą
    pojawić się jakieś rysy bo BK na klej jest bardzo sztywny i znacznie mniej
    błędów wybacza niż ceramika na tradycyjną zaprawę. Tym bardziej że ja mam od
    razu bezpośrednio na ścianę gładź bez tynków wewnętrznych. I w całym domu
    pojawiła się tylko jedna rusa o długości poniżej 10 cm w narożniku pod
    którymś oknem. Dalej na pewno nie urośnie bo poniżej jest zbrojenie
    (technologia murowania z BK wymaga "zbrojenia"* jedną warstwę poniżej
    każdego otworu okiennego - jak widać słusznie).

    *- to "zbrojenie to po prostu dwa pręty włożone w wyskrobany rowek i zalane
    zaprawą.

    > Co tam za grubość masz tej "komórki"?

    40cm.

    Kolejny dom pewnie postawię z BK szerokości 24 + wełna. Bo normy się
    zmieniają i coraz trudniej o ścianę 1w.
    A to co Xella wymyśliła czyli BK + jeszcze bardziej spieniony BK (Multipor)
    IMO nie ma sensu bo ten Multipor od zewnątrz jest tak miękki i kruchy że
    przed tynkowaniem trzeba dawać siatkę - a jeśli tak to po co przepłacać?

    Pozdrawiam
    Ergie