  • Date: Wed, 25 Nov 2009 16:47:40 +0100
    From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Usuniecie kilku jetek

    Tornad napisał/wrote dnia/on 2009-11-25 16:12:

    > Jedno tylko odnosnie tych projektow i obliczen; sprawdz, czy rzeczywiscie
    > te wiezby to sa konstrukcje czysto jetkowe.

    100% jętkowe.

    > Z tego co pamietamn dachy jetkowe maja ograniczone zastosowanie do chyba 7
    > metrow.

    To zależy od dostępnego materiału. Największe kantówki na krokwie mają
    przekrój ok. 10/24cm, tylko niektóre tartaki mogą dawać nieco większe.
    Stąd "zalecane" ograniczenie rozpiętości - tyle wytrzymują takie belki.

    Ja mam bez problemu do dyspozycji przekroje drewniane o rozmiarze 24/260cm
    (tak, to nie pomyłka: 2,60m; mogę też większe choć to kosztuje i denerwuje
    ludzi w warsztacie).

    > Istotne jest tez nachylenie. Im wieksze, tym te sily poziome, rozpierajace
    > sciany, sa mniejsze i na odwrot.

    Słusznie, dlatego podałem kilka różnych spadków.

    Pozdr,
    --
    ŁK