  • Data: 2009-11-25 17:17:23
    Temat: Re: Usuniecie kilku jetek
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To zależy od dostępnego materiału. Największe kantówki na krokwie mają
    > przekrój ok. 10/24cm, tylko niektóre tartaki mogą dawać nieco większe.
    > Stąd "zalecane" ograniczenie rozpiętości - tyle wytrzymują takie belki.

    większe przekroje to większy ciężar samej belki, i to nie jest wzrost
    proporcjonalny (czy jak to zwał), i taki dach może już nie utrzyma
    tego samego ciężaru pokrycia

    > Ja mam bez problemu do dyspozycji przekroje drewniane o rozmiarze 24/260cm
    > (tak, to nie pomyłka: 2,60m; mogę też większe choć to kosztuje i denerwuje
    > ludzi w warsztacie).

    mówisz o drewnie klejonym, a to już inna bajka :-)

    a wracając do tematu wątku, konstrukcję bez tych dolnych "jętek"
    trzeba po prostu policzyc, może obniżyc te "górne jętki", a napewno
    musi to zrobic konstruktor i się pod tym podpisac
    ja sobie liczyłem dla zabawy jakimś programem z netu, chyba się to
    wiązar czy jakoś tak nazywało, a fajnie na obrazku pokazywało siły
    przenoszone

    pozdrawiam
    s_13