    From: "HANA" <h...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Date: Sun, 20 Jul 2014 19:47:18 +0200

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:53cb6221$0$2368$65785112@news.neostrada.pl...

    > Serio?
    >
    > Czyli najpierw płacę geodecie za wytyczenie, a potem znowu płacę za
    > inwentaryzację powykonawczą? Czemu tak dziwnie? Chodzi tylko o wyciąganie
    > kasy, czy ma to jakieś logiczne uzasadnienie?

    podam dwa proste przyklady:
    1. robisz sam i wychodzi po aktualizacji map ze masz 3,90 do granicy = nakaz
    rozbiorki
    2. masz na pz wode prosto z domu do wodociagu, kopiesz sobie pod wodociag a
    tu sie trafia glaz narzutowy i co?
    bedziesz w nim wycinal rowek na rure?
    przypomne ze do wodomierza, ktory najczesciej jest w domu rurociag nie jest
    Twoj i awarie na tym odcinku wogole Cie nie interesuja.
    Wlasanie po to jest inwentaryzacja powykonawcza.
    A takim najczestszym przykladem po co ona jest to umiejscowienie studni.
    Projektant musi ja zaznaczyc na PZ ale zazwyczaj nijak to sie ma do tego
    gdzie bedzie, bo studnie robi sie tam gdzie jest woda ;-)
    Mozna oczywiscie przekopac cala dzialke i zrobic PZ tak ze bedzie bez zmian
    ale koszty beda nieporownywalne do ponownego wezwania geodety.

    Malo tego, podpowiem jeszcze do czego wolac geodete ;-)
    1. fundament - jaki by nie byl po wykonaniu, a przed zaplaceniem zawolaj
    geodete
    za jakies 300 pln powie Ci co skopali ;-)
    2. po postawieniu scian i ulozeniu murlat i platwi sprawdzic murlaty i
    platwie
    3. wiezba dachowa jw.
    budujesz sklieletowke tu poza 3 warunkami z ktorych mozesz wybrac dwa ;-)
    tanio, szybko, solidnie
    jest jeszcze jeden konieczny
    precyzja do 1 mm
    pokazywalem Ci jak wyglada projekt wykonawczy u nas
    jak chcesz to podesle Ci na wzor i sobie rozrysujesz swoj
    jak potencjalny wykonawca nie otworzy dwg to mozesz go skreslic z czystym
    sumieniem ;-)

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl