    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wywaliłem kafelkarza na zbity pysk :-)
    Date: Sun, 01 Mar 2009 23:05:42 +0100

    > masz kierownika budowy? wywaliłeś go już na zbita mordę?
    >
    > mnie to wygląda na brak nadzoru i zatrudnianie bylejakich fachowców
    > czytaj najtańszych,

    Marku, nie sledze co tam kiki nawyrabial, ale wiesz jak wyglada
    budowanie w polskich warunkach.
    Kierownik budowy to najczesciej figurant potrzebny po to, zeby byc w
    zgodzie z przepisami. Zeby rzeczywiscie cos jego obecnosc zmieniala to
    musialby byc praktycznie na okolo na budowie i znac sie na wszystkim, od
    wylewania fundamentow, po wykonczeniowke. U nikogo kogo znam, kto
    budowal/buduje dom kier. bud. do niczego innego jak wypelnianie
    dziennika nie sluzy. Ot, taka kolejna prawna fikcja.
    Wykonawcy, podobnie jak klienci sa rozni. Zeby uwalic wiekszosc
    wykonawcow wystarczyloby rygorystycznie wymagac wykonania zgodnie z
    polskimi normami.
    Czy kamera termowizyjna to juz fanaberia podobnie jak wymaganie, zeby
    nie bylo mostkow? Pewnie tak, ale w swietle tego, ze po zakonczeniu
    potrzebujesz audyt energetyczny to chyba masz prawo wymagac, zeby
    wszystko bylo wykonane przynajmniej zgodnie z przepisami.
    Uwalona starym klejem fuga to przeciez nie czepialstwo inwestora.