  • Data: 2011-03-20 12:21:27
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Budyn" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:0e775e2b-a156-467f-bf8c-cf1194f1440d@u12g2000vb
    f.googlegroups.com...
    > Przeciez porotherm 25 ma identyczna przewodnosc (z gory na dol) jak 44
    > bo to ta sama ceramika, tylko jest cienszy. Wieksze znaczenie ma tu
    > zapewne wlasnie uzyty material - silka bedzie najchlodniejsza.
    > Komorczak teoretycznie powinien byc najcieplejszy ale kto tam wie, bo
    > np. ma znacznie mniejsza powierzchnie styku z fundamentem niz np.
    > pelny komorczak.

    nie zakrecaj :-) Porównujemy dwie sciany: 1W z ytonga i 2W -w jakiejsc wersji ale
    zeby porównanie mialo sens to sciany musza miec jednakowa grubosc.
    Zatem ytong postawimy na bloczku betonowym o szerokosci 25cm - czyli powierzchnia
    przejscia w dól to bedzie 0,25m2/mb.
    Silka 18cm+styro18cm bedzie miala powierzchnie styku 0,18m2/mb. To jest niewiele
    mniej niz ytong, a wspólczynnik przewodzenia znacznie gorszy niz ytong.
    Nie wiem jak sie liczy opór cieplny takich przejsc i zwiazane z tym straty.

    > Dlatego najlepiej wylac plyte fundamentowa na styro EPS200, ktora
    > potem dokladnie z bokow ocieplic zachowujac pelna ciaglosc izolacji.
    > Zero mostka :) To jest moj typ na rodzaj fundamentu w kolejnym domu.

    Niby racja - ale i tak kanadyjczyk tak ma bez takiego wydziwiania :P

    b.