    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaciek, przeciek z lazienki, no klops po prostu
    Date: Tue, 19 Feb 2013 13:50:32 +0100

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:afdc4e04-c674-40aa-8ad0-c2f85688b04b@go
    oglegroups.com...

    > Między ścianą, a podłogą powinieneś mieć położony silikon, a nie fugę.
    > Poza tym nie napisałeś czy taśmy fachman wklejał. Jeśli nie wklejał i dał
    > jedną warstwę folii to
    > miało prawo puścić podczas siadania posadzki.

    Posadzka nie ma prawa siadać!

    Może jednak warto robić dobrze od początku, a nie spieprzyć najważniejsze
    etapy i kombinować przy wykończeniu!

    Remontowałem wiele łazienek i w starych łazienkach gdzie nie było posadzek
    na styropianie a bezpośrednio na betonowym stropie problem pękania i
    cieknięcia na styku podłoga-ściana nigdy nie wystąpił - bo niby skąd?

    Ale ostatnimi laty niestety często widuję taki obrazek deweloper albo
    budowlaniec z bożej łaski daje pod posadzkę miękki styropian aby wygłuszyć
    dźwięki i później zaczyna się kombinowanie przy wykończeniówce.

    Na parterze w łazience powinien być twardy styropian np. parkingowy, a na
    piętrze nic. O ile w pokojach na piętrze warto dać styropian akustyczny aby
    wygłuszyć kroki i stuki, a tyle w łazience na piętrze lepiej nie dawać nic -
    zrobić wylewkę zespoloną ze stropem a nie oddylatowaną. Wtedy p[o pierwsze
    nie ma problemów z inną praca stropu i ścian i pękaniem łączeń, a po drugie
    w przypadku remontu za 20 lat bez problemu można sobie wstawić wannę na
    nóżkach jeśli taka akurat będzie moda.

    Pozdrawiam
    Ergie