eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
  • Data: 2014-06-16 22:29:48
    Temat: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Od: "Szczepan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@g...com> napisał

    Kup nowa grzałkę z kołnierzem i uszczelkę, jak będziesz miał w nią wlutowany
    na srebro albo mosiądz wymiennik to wtedy wykręcaj starą. W bojlerach
    przeznaczonych do grzania z dwóch źródeł, Czyli grzałką i na przykład z
    solara albo kotła jest zasada że grzałka musi być wyżej niż wężownica.
    Zapobiega to wychładzaniu zbiornika jak grzeje grzałka. Może zdarzyć się
    przy innej konfiguracji grzałki i wężownicy w zbiorniku że grawitacyjnie jak
    nie ma słońca albo w nocy solar będzie grzał atmosferę wodą z bojlera.

    Myslałem również o tym i myślę że trzeba jednak zainstalowac automatyke z
    pompa i elektrozaworem w obwodzie glikolu. Jesli temperatura glikolu na
    gorze kolektora bedzie wyższa od temperatury wody w boilerze to tylko wtedy
    otwierac zawor i uruchamiac pompę.
    Albo prosciej, fotodioda moze przy slabym oswietleniu wylaczać pompę i
    zamykać zawór, kwestia ustawienia progu jasności.

    --
    Szczepan