  • Data: 2012-03-07 21:56:52
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jj8ghj$13e$1@inews.gazeta.pl...

    > A o co innego tu chodzi ? :-) Nie przepłacić, mieć stosunkowo dobra
    > funkcjonalność kosztem może budowania złożonych algorytmów ale mieć czym
    > sie pochwalić :-) Jak zapytają ile taki system kosztuje to mówię sto
    > tysięcy :-)

    Sprzedałem dom, gdzie miałem trochę automatyki. Nowy nabywca, mieszkający
    obok kolega był zdziwiony tym co zobaczył i jak to funkcjonuje. Pomimo, że
    bywał w tym domu wielokrotnie nie wiedział o tym, że w domu jest tyle
    automatyki, że mogę zdalnie otwierać i zamykać drzwi oraz załączać i
    wyłączać alarm, że dokładnie wiem co się dzieje w domu oraz kto i w którym
    miejscu przebywa, kto wchodzi i wychodzi, że wszyscy sąsiedzi oraz
    przypadkowe typy byli tylko oszukiwani funkcją symulacji obecności
    domowników, że ujadające w domu psy, kiedy ktoś podchodził pod drzwi czy
    okna są tylko nagrane i reagują na pukanie, dzwonienie, a nawet samo
    przebywanie pod drzwiami czy oknami, że światło działającego wieczorem
    telewizora nie pochodzi od telewizora, że jak ktoś się dobijał do domofonu
    czy drzwi to rozmawiał ze mną oddalonym od tego miejsca wiele kilometrów, że
    wszelkie próby włamania musiały zakończyć się porażką i schwytaniem przez
    ochronę, że wszelkie przyłącza wodne oraz instalacje centralnego ogrzewania
    były zabezpieczone przed zamarznięciem i w razie spadku temperatury
    uruchamiały się specjalne kable grzewcze oraz grzałki bez mojej ingerencji,
    a informacje o tym trafiały do mnie, że każda próba odcięcia prądu, awaria
    jakiegoś systemu, próba włamania, próba podpalenia czy wybicia szyb
    powodowała wysłanie informacji o tym fakcie do mnie i do ochrony. Ludzie
    sobie nawet nie zdawali sprawy z tego, że dom jest niezamieszkały od kilku
    lat, że światła zapalają się i gaszą automatycznie realizują funkcję kilku
    rodzajów oświetlenia (dzienne, wieczorne, nocne).

    Wiesz dlaczego te wszystkie systemy były tak skuteczne?
    Bo nigdy nikomu się tym nie chwaliłem i poza mną oraz kilkoma osobami z
    rodziny nikt nic o tym nie wiedział, nawet firma ochroniarska.
    Dla osób, które tam przychodziły wszystkie funkcje włączników były normalne.
    Działały w normalny sposób jak u każdego - po prostu były przezroczyste,
    choć elektronika współpracując z czujkami ruchu, cały czas czuwała i
    wygaszała oświetlenie po zapominalskich .

    > A dałem tysiaka :-)
    > I jako alarn jest to zupełnie przyzwoity alarm z liniami parametrycznymi.
    > Dokupiłem tylko dialer gsm za 250PLN i już.

    A co zrobisz jeżeli będziesz zmuszony wynająć ochronę?
    Wiesz jak działa stacja monitorująca i co jest potrzebne?