    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <a...@g...com>
    <sgltvt$8r6$1@dont-email.me> <612eb034$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgn4ec$sen$1@dont-email.me>
    <612f2b0d$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgncqq$clk$1@dont-email.me>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 1 Sep 2021 10:53:03 +0200

    W dniu 01.09.2021 o 10:15, heby pisze:

    > Jaka konkretnie?

    500zł za 8 portowy?

    > Nie. Na przykład centralizacja zapisu moze być wadą. W przypadku kamer
    > IP bardzo często masz możliwosc zapisu na kartę pamieci w kamerze.

    No może. Serwer od "czegoś" wtedy też jest wadą. Pada serwer, pada cały
    system. To nie jest argument. Rozmawialiśmy kiedyś o automatyce domowej,
    gdzie torpedowałeś autonomiczne zastosowanie Supla (każdy moduł jest
    obsługiwany bezpośrednio, bez serwera). Ty masz serwer więc jakie
    konsekwencje?

    > Albo możliwośc pracy *bez* rejestratora.

    Tak, decydując się na pracę bez rejestratora w pewnym sensie kastrujemy
    się z wielu opcji. Przykładem może być ciągłość zapisu 24/7 lub
    dodatkowa detekcja (pola, linia, twarz) Dopiero droższe kamery IP to
    posiadają ale nie dokonują zapisu na karcie SD ciągle. W przypadku CVI z
    4 kamer masz zapis ciągły w Full HD na okres 2 tygodni na dysku 1T.

    > Albo dostęp przez internet w miejscu gdzie nie da się ciągnąc kabla.
    >
    > Albo dostep przez wifi.

    No, zasilanie też trzeba jakoś podać do tej kamery więc opcja z kablem
    nadal jest opcją z kablem.

    > Kamery IP mają interesujące ficzery. Twierdzenie że to technologia 8+
    > lat jest bez sensu: rynek jest wypełniony po brzego nowymi kamerami IP,
    > w tym onvif. Zanim pójdziesz na pogrzeb, sprawdź czy to nie wesele.

    > Ciągle widuje takie wynalazki na rynku, na scalakach Hi*, z
    > wykastrowanym linuxem, z zerową ilością ficzerów i interfejsem poniżej
    > poziomu podłogi. Chętnie obejrzę sobie jakiś nowoczesniejszy. Jakiś
    > konkretny model? Powiedzmy, że budżet 200zł (i tak przesada, u mnie
    > wyszło taniej na rejestrator ZoneMinder bo to tylko nastepna wirtualka
    > na proxmoxie).

    Ke? Sugerujesz rejestrator za 200zł vs kamera za 600zł? Porąbało? Ile
    masz tych rejestratorów, że stawiasz je w wartości niższej niż kamery?
    Kamerę CVI kupisz za 100zł Full HD z kątem widzenia 110 stopni i
    oświetlaczem do 30m. Takie rozwiązania do domu to obecnie najlepsza
    opcja cenowo/jakościowa. Jakość obrazu bardzo dobra i wystarczająca.
    Możesz sobie tych kamer nasrać sporo, oczywiście są ograniczenia ale
    nikt w domu realnie nie montuje więcej niż 8 kamer. 4 kamery na jednej
    skrętce na odległość do 500m, to jest spora przewaga nad kamerami IP,
    bez switcha i kombinacji z zasilaniem.
    Zasilasz to miejscowo lub 2 kamery na skrętce do 300m z zasilaniem
    włącznie. Żadnych włamań do kamer, żadnych ustawień, wirusów. Włączasz i
    działa w czasie rzeczywistym a nie z kilkusekundowym opóźnieniem jak w IP.

    Tu masz jeden z najprostszych rejestratorów:
    https://allegro.pl/oferta/rejestrator-dahua-5w1-max-
    ip-6mp-8-kamer-xvr1b08-11103663726

    Tutaj dokładniejszy opis:
    https://sklep.delta.poznan.pl/rejestrator-ahd-hd-cvi
    -hd-tvi-cvbs-tcpip-xvr1b08-8-kanalow-dahua_l1_p14436
    .html

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>