  • Data: 2013-06-03 13:57:28
    Temat: Re: Żyjątka w donicach - czym...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trybun napisał:

    > Nie mam pojęcia jakie to instalacje. Wiem tylko że to jest dobry sposób
    > na robale. A tak właściwie to co co przez to rozumiesz - w gniazdku nie
    > ma rozdziału na plus-minus, tzn nie ma przydzielonego konkretnego wyjścia?

    Nie, nie ma rozdziału na plus-minus. Jest tam napięce przemienne, które
    50 razy na sekundę zmienia się wte i nazad od -325V do +325V.

    Niewydarzone pomysły sieci energetycznych na prąd stały miał ostatnio
    Edison. Ale to z tego powodu, że prądu przmiennego po prostu nie lubił.
    Nie lubił, bo nie rozumiał. A nie rozumiał, bo matematyka go przerastała,
    liczby zespolone szczególnie.

    Wracając do naszych robaczków, działa na nie nie napięcie, lecz prąd.
    W wilgotnej ziemi wystarczające natężenie wytworzy bateryjka lub
    kilkuwoltowy zasilacz do elektronicznych klamotów. Tutaj uwaga -- te
    glizdy będa starały się ustawić prostopadle do kierunku działani linii
    sił pola elektrycznego. Najlepsze będą dwa pręty wbite po dwóch stronach
    donicy. Podłączenie zacisku prądu zmiennego, do doniczki i sprzężenie
    pojemnościowe przez jej dno, tworzy taki układ, że wyjście na powierzchnie
    jest akurat wzdłuż linii. Mogą w ogóle nie mieć ochoty się ruszać, będą
    wolały wszystko przeczekac w pozycji horyzontalnej.

    Jarek

    --
    O świetliku sąd powstał nie wiem skąd
    Że on gaśnie gdy wyłączyć prąd