    From: "Tomasz O." <t...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak wykonac nadproże w istniejącej ścianie nośnej
    Date: Mon, 8 Nov 2010 10:48:41 +0100

    news:ib8b8t$r74$1@news.onet.pl...
    > Na początek może ostrzeżenie:
    > Porady internetowe to jak wróżenie z fusów, a ceną jest Twoje życie.
    > Takie rzeczy powinno się robić tylko i wyłącznie pod nadzorem
    > konstruktora.

    Tak wiem i takie konsultacje przeprowadząłem ale zawsze lepiej mieć kilka
    opinii. Tym bardziej, że jak widzę Twoja znacznie się różnie od tej którą
    uzyskałem od mojego inżyniera.

    > Niestety najpierw trzeba by było się dowiedzieć z jakim obciążeniem
    > bedziesz miał do czynienia.

    Z zewnętrzynych ogłędzin na tej ścianie prawdopodobnie (muszę zbić kawąłek
    tynku żeby potwierdzić) jest belka prostopadła (murłata?) do belek
    stropowych. Na niej opiera się strop i krokwie od skośnej części dachu. Dach
    lekki z blachodachówki a ściany na piętrze wszystki z kartongipsu.
    Rozpiętość tej belki to będzie 3 metry.

> [...]
    > do profilu czy też dając je w pewnej odległości od siebie i spawając
    > poprzeczki w formie przewróconej na bok litery X
    > W Twoim przypadku będzie to zadanie dość trudne, bo jak rozumiem chcesz
    > usunąć ścianę, na której z jednej strony wspierają się drewniane belki
    > stropowe, a po drugiej stronie jest wieniec stropu. Chyba, że źle to
    > zrozumiałem ?
    > Powinno to wyglądać tak, ale całość obrócona na bok. Poprzeczki muszą być
    > spawane do profili oraz w miejscu ich krzyżowania się.

    > Być może, że w Twoim przypadku wystarczy pospawać z sobą 2 dwuteowniki:

    Jak zauważyłeś z racji tego, że pomieszczenie dość wąskie chciałbym ścianę
    wywalić w całości, wstawiając tylko stalowe słupy.
    Niestety nie wiem jak wygląda druga strona tej ściany, bo nie ja to
    budowałem. Z racji tego, że sufit w nowej części jest kilkanaście
    centymetrów niżej niż ten drewniany to faktycznie może wskazywać, że jest
    tam wieniec, który jest połączony z tą właśnie ścianą nośną.

    Tomasz