eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki? › Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Date: Mon, 5 Dec 2011 00:35:17 -0800 (PST)
    <5...@p...googlegroups.com>
    <9...@g...googlegroups.com>
    <7...@x...googlegroups.com>
    <3...@i...googlegroups.com>

    On Dec 1, 9:28 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > i jak chce ;) Ja sie tylko odnosze do sieci LAN - u siebie mam w calym
    > domu chyba tylko piec gniazd RJ45 typowo zeby podpiac kompa. Cala
    > reszta dziala doskonale na wifi, niezawodnie. I zeby bylo smieszniej -
    > z zadnego gniazda kablowego nie korzystam :D
    >
    > Jednak wiekszosc zastosowan o jakich piszesz nigdy sie nie przyda -
    > glosniki na takim cienkim kabelku? To jakies bzyczki - muzyki wole
    > sluchac w salonie, a sprobuj przeslac chociaz 100W takim kabelkiem do
    > glosnikow to predzej sie spali niz uslyszysz jakakolwiek muzyke :) Do
    > frontow i suba trzeba minimum 2x2,5mm2 miedzi.
    W moim przypadku nie chodzi o HIFI.
    Wkurza mnie ze prawie kazde dostepne radio to taki szmelc ze nawet
    stabilnie czestotliwosci trzymac nie umie.
    Dlatego zrobilem sobie krosownice i teraz moge wrzucac w dowolny pokój
    dowolny sygnal.
    Fajne jak sie cos robi i mozna radia posluchac. Nie jestem audiofilem
    wiec mi jakosc nie przeszkadza. Gra akuratnie.

    > Telefon? Stacjonarny na
    > kablu!? Przypuszczalnie wiekszosc obecnych nawet gimnazjalistow nie
    > wie co to. Naprawde masz telefon na kablu? ;)
    Aktualnie nie mam wogole telefonu. Ale przewiduje ze niedlugo jakis
    skype sie pojawi.
    Wtedy serwer bedzie "centralką" a w calym domu beda 2-3 koncowki.
    Jesli takie na wifi beda tansze to pewnie takie kupie ale niestety u
    mnie wifi dziala slabo.
    Mialem kiedys DECT siemensa i co prawda dzialal stabilnie ale
    akumulatory mial slabe. Po co mi telefon bezprzewodowy z czasem
    czuwania 1 dzien?

    Sytuacja podobna jak z wkretarka akumulatorowa. Niby fajna ale zawsze
    wyladowana jak potrzebna...

    > W dobie telefonow
    > "stacjonarnych" dzialajacych w oparciu o przekazniki GSM ? Czujki
    > temperatury.. OK - ale do tego wystarczy JEDEN kabel dwuzylowy na caly
    > dom, a nie 16 skretek = 64 par. Mam obecnie 16 czujek (ds1820)
    > temperatur ktore monitoruje - wszystkie na JEDNYM kablu dwuzylowym :)

    Tez tak mialem. Dzieki temu wiem jak dobrze ocieplilem dom.
    Wiem tez jak problematyczne bylo pociagniecie tej szyny przez caly dom
    zeby dojsc do odpowiednich pokojow i nie zrobic z scian sera
    szwajcarskiego.

    > Domofon w calym domu? Po co ? Ja nie mam nawet dzwonka przy bramie -
    > listonosz wrzuca listy do skrzynki, znajomi i rodzina znaja kod do
    > zamka szyfrowego i wchodza sami, a kurierzy i tak wczesniej dzwonia i
    > sie umawiaja. Mam spokoj z nieproszonymi goscmi i akwizytorami :-)
    > Szczerze to mimo ze mam cala instalacje przygotowana i kable wystaja
    > jakos nie mam ochoty go montowac ;) Moj dom moja twierdza, a krola nie
    > moze niepokoic jakis sprzedawca jajek do ch**a! ;))) Musi sie
    > wczesniej umowic ;)
    Bo dobrze jest nie musiec biec przez caly dom zeby zobaczyc kto sie
    tam dobija. Dodatkowo pozytek jest taki ze mozna calosc zmontowac tak
    ze sie dziecko "podsluchuje". A gdy w domu jest osoba wiekowa albo
    majaca problemy z poruszaniem domofon jest calkiem pozyteczny.

    Oczywiscie ze mozna zrobic prawie wszystko na WIFI. Ale akurat to co
    pokazalem na wifi nie tylko bedzie drozsze ale i mniej niezawodne.