  • Data: 2009-06-20 09:49:43
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tornad napisal:
    > Ale nie o tym. Widziale raz u sasiada takie sprytne urzadzenie do rabania a
    > wlasciwie do rozlupywania klockow i to niekiedy dosc wyrosnietych. Byl to klin
    > napedzany tlokiem. Chyba olejem pod cisnieniem bo pracowalo to cicho
    > (kompresor powietrzny halasuje). Gosciu bez nerwow w ciagu dnia nalupal tego
    > cala gore. Szkoda, ze wtedy mialem inne waniejsze sprawy i sie temu z bliska
    > uwazniej nie przygladnalem. Klocek wturliwal na cos w rodzaju trojkatnego
    > stolika, dosuwal wajhe dociskowa i naciskal guzik. Klin powoli wciskal sie w
    > klocek i ten normalnie rozlupywal sie na pol.
> [...]

    Podobne urzadzenie widzialem w zeszlym roku, gdy u sasiada ekipa budowala
    murek z kamienia wapiennego. Lupali tym kamienie na mniejsze kawalki, dosc
    precyzyjnie. Jednak gdy przeszli do kawalkow porfirowych, to juz wzieli
    sie za dluta i mlotki.

    Wymuszenie klina bylo kinematyczne, sruba drobnozwojowa napedzana silnikiem
    przez przekladnie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek