    From: "Papo Smurfo" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jeden link obalił opłacalność rekuperatorów.
    Date: Tue, 1 Feb 2011 19:24:10 +0100

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    >W temacie o jakości powietrza ktoś dał linka
    > http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc
> [...]
    > 10 tysięcy = 400 złotych rocznie. Koszt eksploatacji przy poborze 100W
    > przez cały rok ponad 400 złotych. Nawet jak by to bylo 50W to i tak nie
    > ma znaczenia bo dalej występuje strata. No i nie ma się 10 tysięcy
    > w kieszeni. A gdyby instalacja jest robiona na kredyt to dużo więcej.
    > Myślę ze ten link zakończy wszystkie spory dotyczące oplacalności
    > stosowania rekuperatora w domu i przekieruje zainteesowanie tych co
    > chcą oszczędzać ciepło na inne tory. Chociażby takie ze wentylacja
    > polegająca na mieszaniu powietrza wyrzucanego z pobieranym daje

    wyniki pomiarów dobitnie pokazują żę zyski z kompleksowego odzysku ciepła z
    wentylacji w przeliczeniu na domek to niecała tona węgla rocznie!:O(
    należy również zauważyć że są to zyski dla wysoko sprawnego systemu
    pszemysłowego, bo f pszypadku domku ta sprawność była by sporo niszsza:O(

    w tabelce brakuje danych na temat kosztuf owego kompleksowego systemu
    wentylacji więc trudno wnioskować o opłacalności, ale moim zdaniem za
    oszczędności prawie tony węgla rocznie nie ma mowy zbudować nawet jednej
    czwartej takiego systemu, a więc są to wyłącznie straty:O(

    tak sobie myślałęm że pszeciesz taki rekuperator można zastąpić pompą
    ciepła, odzyskiwała by 100% ciepłą z wentylacji, ale nie miałem pojęcia o
    kosztach takiej inwestycji, z podanej tabelki wynika że to też nie jest
    opłacalne, więc jednak zostaje stara wentylacja grawitacyjna, albo tania
    mechaniczna z nagrzewnicą (wywief tanimi rurami plastikowymi od kanalizacji,
    nawief jakimiś najtańszymi plastikowymi do wentylacji, jeden tani małomocowy
    wentylator do nawiewu:O)

    p.s. ale psiarnia się rozszczekała w wontku i jusz szykuje nagonke
    następnym:O)