  • Data: 2021-08-10 20:27:38
    Temat: Re: kamera na baterie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Niewątpliwie, przy czym do powieszenia kamery nie potrzeba wiercić na
    > wylot. Ba, w ogóle można obejść się bez wiercenia. Ja jedną ze swoich
    > kamer przywiązuję starą dętką do tarasu, kiedy jej potrzebuję. Taka
    > bateryjna kamerka mogłaby spełniać podobne potrzeby. Zanim zdecydowałem
    > się na moje kamerki wifi, rozglądałem się właśnie za różnymi bateryjnymi
    > wynalazkami i fotopułapkami.

    Były swojego czasu takie mikrokamery, bez WiFi ale z kartą SD i
    możliwością podpięcia pod USB. W sumie każda z tych kamer w końcu zdycha
    bez ostrzeżenia i to w najlepszym momencie, dlatego osobiście unikam
    zasilania bateryjnego.

    > 15W na zestaw dwóch kamer + router brzmi bardzo dobrze. Dobierałeś
    > elementy pod taki wynik, czy samo tak wyszło?

    Trochę dobierałem. Kamery to 3Mpix Dahua a router to Huawei mam dość
    dobry sygnał LTE więc ~8W bierze router a kamerki po ~4W x 2. W nocy
    może biorą więcej bo podczerwień świeci. Pomimo że kamery mają WiFi to
    zrezygnowałem z WiFi i leci to po LAN, kablem.

    > Musi być tam również
    > jakaś elektronika kontrolno-ładująca, która odcina akumulator kiedy ten
    > zejdzie poniżej krytycznego napięcia i która nie dopuszcza do jego
    > przeładowania w długie, słoneczne dni.

    Jest i nie bierze dużo
    https://allegro.pl/oferta/solarny-regulator-ladowani
    a-akumulatorow-pwm-10a-10604915725

    Kilka mA.

    > Czy wynik 15W wlicza pobór
    > własny tego kontrolera?

    Tak.

    > Dawno temu robiłem próby z malutkm (bodaj 10W)
    > panelikiem, który miał doładowywać akumulator pastucha elektrycznego na
    > leśnej polanie. Jak się okazało, pobór samego kontrolera był na tyle
    > duży, że dla pastucha nic nie zostawało.

    > A jak wygląda żywotność akumulatora w takiej pracy buforowej?

    Chyba pomyliłeś :) To ładowanie cykliczne a nie buforowe.

    > To jakiś
    > trakcyjny model, czy zwyczajny akumulator z furgonetki lub traktora?

    2 lata i nadal sprawny. Zwykły kwasowy/samochodowy. Skoro w samochodzie
    codziennie też jest rozładowywany i ładowany to u mnie ma lepszą pracę
    nawet, bo nie jest obciążany prądem rozruchowym. Liczę że jeszcze z 2
    lata pociągnie. Co prawda zbudowałem dodatkowo wiatrak bo zimą kiedy nie
    ma słońca to trochę tego prądu brakuje. To będzie pierwsza zima z
    wiatrakiem :D Celem wiatraka jest doładowywanie "okazjonalne" znaczy jak
    wieje wiatr...bo teren nie jest "wiecznie wietrzny". Poprzedniej zimy
    robiłem pomiary wiatru i zdecydowałem się na wiatrak, bo coś tam dmucha.
    Żeby uzyskać 50W z wiatraka (prąd ok 4A) potrzebuję wiatru ok 10m/s co
    się dosyć często zdarza zimą. Moc wiatraka to 0,5kW ale nie mam jak tej
    mocy zmagazynować bo akumulator by się zagotował, dlatego wiatrak ma
    ograniczenie prądowe/obrotowe i powyżej 5A się wyłącza/hamuje na 30
    sekund a później startuje od nowa :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>