  • Data: 2021-08-11 11:45:15
    Temat: Re: kamera na baterie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    a-akumulatorow-pwm-10a-10604915725

    > No to całkiem inaczej niż mój chiński wynalazek zamówiony onegdaj na
    > ali. Aczkolwiek przyznam, że w moim przypadku nie mam pewności, czy
    > problemem był pobór samego kontrolera, czy też spadek napięcia który on
    > powodował - nie wnikałem, tylko wywaliłem dziada. Sprawa i tak była
    > mocno przekombinowana względem moich potrzeb.

    Wystarczyłby prosty pomiar...

    > O, właśnie. :)

    > Taki zwykły to chyba nie, skoro 100 Ah. Nie znam się na samochodach,
    > ale w moim akumulator jest dużo mniejszy, jakoś w okolicach 40 Ah. W
    > traktorze natomiast mam 105 Ah, stąd skojarzyłem że ten twój to może
    > jakiś specjalny typ.

    Nie. Samochodowe mają nawet większe pojemności a akumulator "traktorowy"
    to zwykły akumulator kwasowy. Nie ma tutaj pojęć "od traktora". Mam
    znajomego, który ma firmę przewozową i już z nim uzgodniłem, że jeśli mu
    się uszkodzi jakiś akumulator w sensie upalenia klemy, pęknięcie to
    sobie wezmę. Jego akumulatory mają pojemności < 200Ah więc mi przypasuje.

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-eurostart-225ah
    -1150a-p-9971625815

    > Zimą też? W samochodzie akumulator mało kiedy rozładowuje się do cna, a
    > w twoim przypadku taka sytuacja może chyba wystąpić często w okresie
    > zimowym. Być może kontroler ratuje sprawę i odcina obciążenie
    > wystarczająco często? Ale te kontrolery przewidują chyba zgodność z
    > akumulatorami "słonecznymi" (czy jak to się zwie po polsku), a te są
    > zdaje się odporniejsze na pełne rozładowanie.

    Kontroler panelu FV ma zabezpieczenie, regulowane. Możesz sobie ustawić
    napięcie odłączenia 0d 10V-11,9V i próg załączenia po wzroście napięcia.

    > Też ciekawy temat. To jakaś autorska konstrukcja, czy udało ci
    > się gdzieś kupić rozsądnego gotowca? Ponoć to głośne trochę potrafi
    > być, a przynajmniej "słyszalne" - sąsiedzi (jeśli są) nie narzekają?

    To własna konstrukcja VAWT. Bezgłośna. Gotowców w tej konstrukcji raczej
    nie spotkałem a gdybym spotkał to cena nie jest akceptowalna a żadnym
    przypadku. Zrobiłem to tak, że wszystkie elementy są wymienne i
    natychmiast dostępne za grosze a montaż czy demontaż całości to kilka
    minut pracy w sensie mechanicznym (opuszczanie/podnoszenie masztu na
    korbkę/linkę). Elektronika to już czysto autorskie rozwiązanie ale
    działa poprawnie i co najważniejsze, ładuje już od wiatru 3m/s czyli
    lekkich podmuchów, czego nie potrafią wiatraki HAWT.

    https://youtu.be/OgGW363TzNs

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>