eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa › Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa - a może OWCA ?
  • Data: 2018-08-08 11:23:22
    Temat: Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa - a może OWCA ?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo dziękuję za informację. Wcześniej myślałem o kozach ale
    obawiam się zbyt dużych zniszczeń (podobno wpierniczą wszystko do
    wysokości stania na tylnych nogach) no i ten ich charakter, chyba
    jednak faktycznie owce to lepszy pomysł. Przeczytałem dopiero teraz
    całą tą stronę, sorry za męczenie tutaj pytaniami o sprawy, które są
    wyjaśnione na tej stronie ale pozwolę zapytać się jeszcze o sprawy,
    które nie są ram poruszone.
    Co do działki to cała ma ok 1.4ha w czesci ogrodzona panelem a w
    pozostałej części siatką lesna. Czy taka siatka o wys 1.5m
    mechanicznie da radę oprzec się barankowi? Czy będzie konieczność
    zmiany ogrodzenia?

    Wspominalem o 0.5h który chciałbym udostępnic owcom ale oczywiście
    mogę więcej, powiedzmy 0.5ha polana ze stawem, 0.5ha las + reszta
    przy domu. Ta reszta to kwestia czy będą sie zachowywać kulturalnie
    wobec innych domowników (koty, łagodne psy, ludzie)?

    Czy np. trzeba uważać z otwieraniem bramy - czy te owce Soay lubią
    uciekać - jeśli by się zdążyła wycieczka na zewnątrz to czy pozwolą
    się złapać i doprowadzić z powrotem czy będą spierniczac?

    No i ostatnie pytanie w kwestii realnej skuteczności jako "kosiarki".
    O ile utrzymanie powiedzmy jakiegoś nieużytku "przystrzyżonego" w ten
    sposób (byle nie było krzaków do pasa) sobie wyobrażam, to czy
    trawnik przed domem faktycznie są w stanie utrzymać na akceptowalnym
    poziomie wizualnym (nie mówię, że ma być pole golfowe)? Obawiam się,
    że kilka sztuk. na tak rozległym i różnorodnym terenie raczej nie
    będzie skuteczna wobec takiego trawnika, no chyba że ograniczy się im
    teren do tego trawnika (co jest bez sensu)...

    --
    Marek