-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.109.206.208.18
7!not-for-mail
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: ntg elektryczne auta
Date: Thu, 21 Dec 2023 07:20:44 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
References: <7...@g...com>
<uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
<ult7bk$i49$1$nadir@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<ulu8m0$jqo$1$nadir@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<ulus2u$1gs$1$nadir@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<ulvtfk$cuu$1$nadir@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
posting-host="109.206.208.187"; logging-data="21279";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Cancel-Lock: sha1:rjc195+dNe1wVryiLuv8A7gjQ7g=
sha256:BKUIO+eXrBWKWgb69J5wa9+T8TEOgaBnfSvYQIHOzQE=
sha1:HcYx5j/mWTCd/goWfxZlG2ihGLo=
sha256:2OGhNnbarAp3Gf8yuMGPybqhwBktmev06UW5Z9LcRXY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594093
[ ukryj nagłówki ]W dniu .12.2023 o 00:38 nadir <n...@h...org> pisze:
> Ogrzewanie postojowe firm Webasto/Eberspächer do samochodów osobowych ma
> od 2kW do nawet 10kW mocy. Nagrzewnica wody w przeciętnym samochodzie
> osobowym ma jakieś 3-5kW mocy, z tym że to jest przy temperaturze cieczy
> 90-100stC i maksymalnych obrotach dmuchawy.
> W tym Picanto to ja bym zrozumiał 2kW nagrzewnicę, ale w SUV-ie? A ten
> SUV, to nie diesel przypadkiem?
Suv, to 2.0 CRDI czyli diesel.
Co ci po dużej mocy nagrzewnicy wody jak temp. w niej ma niecałe 20 st. a
tyle ma 5-6 km po starcie w mrozy.
Jak chcesz tym ogrzać kabinę do komfortowej temp? Dlatego właśnie
producenci dokładają te grzałki nurnikowe/nagrzewnice elektryczne aby jako
tako wspomóc ogrzewanie i aby nie pizgało mrozem w kabinie prze pół
godziny.
Niżej zarzucasz mi niesprawny termostat. Ja piszę o grzaniu w nowych
autach, które niedawno wyjechały z fabryki. Ten picanto to 5 auto u mnie
na placu kupione w salonie.
Tendencja jest taka, że każde kolejne nowe słabiej grzeje w zimie. Jak już
pisałem, przy -5 czy -7 picanto miał za mało energii aby się sensownie
rozgrzać na trasie, choć przy 0 jeszcze grzeje jako tako. Termostaty w tym
i innych autach na pewno mam/miałem sprawne.
W dieslach (każdym u mnie) były/są dodatkowe wspomagacze w postaci grzałek
w bloku wodnym i nagrzewnic. Nagrzewnicę elektryczną w klimie miałem już
scenicu 1.9 dci, później była w citroenie c4gp, później w kia sportage 1.7
crdi teraz mam w kia sorento. Czyli była w każdym dieslu, który miałem a
Ty piszesz, że to niespotykane rozwiązanie?
> Turbodiesel to inna bajka, też mam i tam faktycznie jest tragedia zimą,
> to znaczy długo się nagrzewa, ale jak już osiągnie te 80-90stC to grzeje
> normalnie. Nie używam go jednak w ogóle na dystansy mniejsze niż 20km.
Czyli jednak potwierdzasz co piszę.
Z racji tego, że mieszkam 30 km od wawy a wszyscy pracują/uczą się w wawie
to żadne auto u mnie nie robi mniej niż 100km dziennie.
Dla mnie 200km dziennie to jest właśnie jazda właśnie wokół komina.
Wystarczy, że pojadę na Mokotów (47km z domu), później przemieszczę się
obwodnicą na Bemowo, później na chwilę na Targówek, wrócę do chałupy i już
mam prawie 200km na blacie a nigdzie dalej nie byłem.
Elektryk przejeżdża te 200km w każdych warunkach przy baterii ładowanej do
80% i nie zapala mus się rezerwa. Poprzedniej zimy było przez kilka dni w
okolicach -20st i też dawał radę.
>> Jakieś masz cuda w tym aucie, aby zagrzać kabinę do 20 st potrzeba
>> sporo energii, ten silnik po 5km na pewno tego nie zrobi.
>
> Przy obrotach użytecznych tego silnika 2000-3000obr/min., a tyle staram
> się utrzymywać, moc na kołach to około 25-30km, 2x tyle idzie w ciepło,
> to jest w ciul energii.
Ja nim nie jeżdżę na co dzień, jeździ nim siostra i stosuje się do
podpowiedzi kompa przy zmianie biegów. On jej każe zmieniać bieg na wyższy
przy około 1500 obrotów i o dziwo ten silnik jeździ tak nisko całkiem
przyzwoicie. Na pewno masz ten sam silnik? - on przy 3000obr chce już
wylecieć w powietrze. Może masz inną skrzynię biegów?
Pamiętam, że kiedyś stare benzyny tak trzeba było kręcić, ale to było 20
czy 30 lat temu.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.23 07:36 Cavallino
- 21.12.23 07:38 Cavallino
- 21.12.23 07:40 Cavallino
- 21.12.23 10:06 Mateusz Viste
- 21.12.23 12:21 Cavallino
- 21.12.23 13:32 Mateusz Viste
- 21.12.23 13:40 Cavallino
- 21.12.23 13:49 Tomasz Gorbaczuk
- 21.12.23 18:29 Pete
- 21.12.23 18:46 a a
- 21.12.23 19:03 Pete
- 21.12.23 20:56 Kris
- 22.12.23 00:21 a a
- 22.12.23 01:58 nadir
- 22.12.23 07:08 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- położyłem kafelki
- rowny podzial odcinka
- Zmiękczacz wody
- dostałem sms
- Panele PV w pionie (prawie).
- czy ta grupa żyje?
- nerwica lękowa
- polskie miasta są małe
- cena pięciocyfrowa
- ceny nieruchomości
- Pompa ciepla Kaisai
- Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- Chcą poł. tunelem Europę z Afryką - 27km za 6GEUR
- Chess
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-21 rowny podzial odcinka
- 2024-06-19 Zmiękczacz wody
- 2024-06-13 dostałem sms
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-07 nerwica lękowa
- 2024-06-03 polskie miasta są małe
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-14 Pompa ciepla Kaisai
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-10 Chess
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a