    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Thu, 21 Dec 2023 13:40:24 +0100

    > Wygooglałem coś o nazwie "chargemap.com", to zdaje się portal na
    > którym EV-pasjonaci zgłaszają stacje ładowania.

    Wątpię.
    Raczej jakaś strona konkretnej sieci.

    Poszukaj na plugshare - to jest to o czym myślisz.

    > Na trasie 120 km do 140
    > tys. miasta widzę 8 ładowarek.

    8 stacji z wieloma stanowiskami zapewne?

    Czyli faktycznie są, tzn. teoretycznie
    > istnieją, ale trzeba zjechać z autostrady. W samym natomiast mieście
    > jest ich wg. tej strony 168. Podejrzanie dużo, ale zakładam że to
    > prawda. Nie zmienia to jednak faktu, że przed każdym wyjazdem trzeba
    > przewidzieć czas na ładowanie

    Nie przy takiej ilości stacji.
    Zazwyczaj są na każdym kroku, sam na nie wpadniesz, jak zaczniesz
    zwracać uwagę.
    No i samochód sam potrafi ich poszukać wokół Twoje punktu docelowego
    (masz je w nawigacji jako poi).

    i zlokalizować zawczasu ze 2-3 ładowarki
    > w dogodnych miejscach (gdyby okazało się, że akurat jedna czy dwie mają
    > awarię). Przy ładowarkach widzę różne symbole przypominające złącze
    > elektryczne od przyczepki. Mniemam, że to różne standardy wtyczek -
    > znaczy nie ma jednego uniwersalnego gniazdka?

    Jest.
    W sensie jest kilka, ale w danym modelu interesuje Cię jeden typ.
    W Europie do szybkiego ładowania to CCS2.

    > Dziwię się trochę, że na każdej stacji paliw nie ma gniazdka dla EV.

    Są za to w innych miejscach.
    Jak jeździsz na zakupy to zapewne również tam gdzie jedziesz.

    > Może zbyt mało opłacalna sprawa. Swoją drogą, ile czasu *realistycznie*
    > trwa doładowanie elektryka na typowej stacji ładowania, by móc
    > przejechać powiedzmy 100 km?

    Zależy jakiego i na jakiej stacji.
    Powiedzmy, że od 5 minut do pół godziny na CCS.

    Ale przy dłuższych zakupach sensowniej może być na wolniejszej stacji,
    dzięki czemu będziesz mógł sobie stać tak długo jak zakupy robisz.