    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Thu, 21 Dec 2023 18:29:05 +0100

    W dniu 20.12.2023 o 07:54, Cavallino pisze:

    > Takie jest zdanie kogoś kto nie ma zielonego pojęcia w temacie.
    > A fakt jest taki, że podczas normalnej jazdy, wiesz jaki masz zasieg i
    > że musisz się naładować, mniej więcej też gdzie.

    Tylko, że nie każdy ma ochotę na przystanek na obiad w drodze z pracy do
    domu, bo mu 10 km zasięgu zabraknie.

    > I jeśli tego nie robisz, to dlatego że tak wybrałeś, a nie dlatego że
    > się nie da.

    Oczywiście, można codziennie wracać z pracy 40m albo 1h40m. Szkoda życia.

    > Tak jak z tankowaniem - jak musisz, to tankujesz i nie robisz z tego
    > dramatu.

    Tylko, że:
    a. tankowanie nie zajmuje ~1h
    b. ogrzewanie zimą nie kosztuje ~50% wyższego spalania
    c. cały zbiornik paliwa wystarczy na codzienny dojazd do pracy i powrót :D

    > Generalnie przerwy w podróży trzeba robić niezależnie od rodzaju napędu.
    > Przynajmiej tak mają normalni ludzie.

    No jak komuś zasięg spada do mniej niż 200km i pi razy drzwi tyle robi
    dziennie, to już musi albo jeździć lodówką, albo doładować, żeby wrócić
    do domu.

    > Zasięg w bev  tak jest daleko większy, niż moje potrzeby - po 200 km
    > ciągiem mi już za długo i warto gnaty rozprostować.

    Ja piszę o osobach, które codziennie muszą pracować autem, które wg
    producentów ma zasięg 370km a w zimie robi raptem 200. I jest problem,
    bo tyle codziennie właściciel robi km.

    > Bo nie może.

    Bo nie musi. Ma za darmo, jak BEV ma prąd z PV.

    > Gdyby mógł obciąć zużycie w takim przypadku, to tak by zrobił.
    > W zamian wloką się 60-tką, bez klimy latem itd.

    to o BEV? :)

    --
    Pete