  • Data: 2023-12-25 16:00:41
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday 25 December 2023 at 15:48:22 UTC+1, Kris wrote:
    > Jeszcze raz Michaś
    > Skoro Ty twierdzidzisz że potrafisz jeździć prawidlowo elektrykiem to tym bardziej
    to potrafią ci ktorzy sobie takie auta kupili( w przeciwieństwie do Ciebie ignoracki
    teoretyku) I oni( kurier o którym pisałem, "PLONK Cavallino WARNING" itp) tu zeznają
    że jak temperatura spada ponizej 0 to zasięg też tak ok 50 % .
    > A w Twoich broszurach 10-20% piszą a Ty te bzdury powielasz

    Elektryki do Afryki, a w zimowym klimacie Europy Wschodniej to totalna porażka

    Nawet nie chodzi o to , że pojemnośc aku spada w czasie zimy,
    nawet nie chodzi o to, że ogrzewanie kabiny pożera kilowatogodziny energii,
    bo nic się nie nagrzewa od silnika

    Chodzi o to, że prąd podrożał 300%

    i powyżej limitu 3000 kWh
    cena 1 kWh to 1,30 zł
    a było 3 razy taniej
    i powyżej limitu 3000 kWh
    \znika taryfa nocna

    Czyli elektryk w Polsce to totalna porażka

    Gdy na ulicznych ładowarkach cena wzrosła do 3,50 zł/ kWh
    a wzrośnie jeszcze do 5 zł/ kWh od 2024 roku

    Znajomy kupił elektryczną furgonetkę z Włoch i po roku padły mu aku - 80 aku
    i furgonetka na złom
    a aku były zamontowane w metalowej skrzynce pod samochodem
    i wymagały podgrzewania, aby uzyskać moc.

    A w Polsce zimą mróz pod samochodem, to i padły
    i jeden ponad 100 $ x 80 = 8000 $ za same aku

    Handlarze będą elektryki reklamować, bo z tego żyją,
    ale w polskim klimacie to wielka porażka,
    no chyba że cena prądu spadnie do 0,50 zł/ kWh
    \
    jak 2-3 lata temu