eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.public-gprs228
    473.centertel.pl!not-for-mail
    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Sat, 23 Dec 2023 08:46:20 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <um62qk$nfk$1$pisk@news.chmurka.net>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
    <ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net> <t...@m...org>
    <um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net> <f...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs228473.centertel.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 23 Dec 2023 07:39:00 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pisk";
    posting-host="public-gprs228473.centertel.pl:31.60.39.186";
    logging-data="24052";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:JFRJAQZIuk/TW1PkcnidTb0PukE=
    sha256:1zkwMA9dC+zz7ZEbM7qopaom+lR1PsKvNw3by6x3P5M=
    sha1:o3iC0sbGgripsewuxEF+PX1J7rE=
    sha256:VZ0l0qD5GMdPTlFH4PgsNtN2cTJY0t8poGkGgn1zwIk=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <f...@m...org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594135
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 22.12.2023 o 16:23, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Dec 2023 19:03:22 +0100, Pete
    >
    >>>> Ano takim cudem, że w zimie zasięg spada z 350 w lecie do 200 zimą.
    >>>> Cuda :)
    >>> Łżesz, nawet bez pompy ciepła do grzania kabiny spada w porywach o 20%.
    >>> To jest ponad 2x mniej niż tutaj utykasz. Jeśli samochód ma pompę ciepła,
    >>> to spadek wynosi w porwyach 7%, czyli ponad 5x mniej niż utykasz.
    >> Co najwyżej łże właścicielka pewnego auta,
    >> wytworu niemieckiej myśli technologicznej.
    >
    > Może jak zwykle dla takich jak ty nie zebrałeś kompletnych danych i się
    > prujesz. Takie "straty", jak już zresztą Cava napisał, to się ma jak się
    > jeździ w interwałach 10km kiedy trzeba dużo mocy wkładać w nagrzanie.
    > Spaliniak też wtedy jara jak smok.

    Piękna rada, żeby jej bateria wystarczała na dłużej - to ma więcej jeździć.
    Zadziwia mnie ta logika elktromoaniaków.

    >
    >> Ale nie znam powodu, dlaczego miałaby to robić. Zwłaszcza, że narzekała,
    >> że z mężem żałują zakupu. Wszak to takie niepolskie, przyznawać się do
    >> błędu.
    >
    > Jest jeszcze prostsze wyjaśnienie. Stawiam, że nie ma żadnej "właścicielki"
    > tak samo jak kris nie widział elektryków którym zabrakło prądu w korku, a
    > sobie to tylko dorobił bo mu pasowało do światopoglądu.

    Gdzieś mam twoje chore projekcje. Prostuję bzdury, które piszesz na
    podstawie wyliczeń teoretycznych z katalogu. Które się mają nijak do
    praktyki.

    >
    >>>> Co ma piernik do wiatraka?
    >>>
    >>> Że nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie ignorantów
    >>> o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu nawet koło niej
    >>> nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.
    >>
    >> Czyli chcesz powiedzieć, że na elektryki działają inne prawa fizyki, niż
    >> na spalinowe? Ciekawe, ciekawe.
    >
    > Chcę powiedzieć że elektryki zużywają 2x mniej energii niż spaliniaki,
    > niemniej przez to jak jeżdżą, mam tu oczywiście na myśli reakcję na "gaz" i
    > że nie ma w nich przy tym żenującego wycia spaliniaka aż uszy puchną,
    > prowokują do dynamiczniejszej jazdy niż spaliniaki.

    Co z tego, że zużywają 2x mniej ale 5x droższej energii. I na dodatek
    mają problem z jej szybkim uzupełnianiem.


    >
    >>>>>> że w zimie jak ogrzewasz
    >>>>>>> kabinę to spalanie wzrasta
    >>>>>> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
    >>>>>
    >>>>> I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    >>>>> A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    >>>>> COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
    >>>> Nadawałbyś się do nawijania makaronu na uszy w salonie.
    >>>
    >>> Nie odwracaj kota ogonem tylko napisz wprost jak działa
    >>> twoja "matematyka" -- czy 3 z 15 to jest wg ciebie 1/2?
    >>
    >> Ja piszę nie o wyliczeniach z broszury, ale rzeczywistych obserwacji
    >> użytkownika BEV. Biedak, nie wie, że Myjk uważa, że jego auto powinno
    >> przejechać 300km a jedzie max 200.
    >
    > Czyli chcesz powiedzieć, że na spaliniaki działają inne
    > prawa fizyki, niż na spalinowe. Ciekawe, ciekawe bzdury.

    Jakoś mój ICE w zimie przejeżdża tyle samo na zbiorniku niż latem.
    Nawet pomimo ciepła w kabinie.


    >
    >>>> A potem właściciel narzeka, że w zimie przejedzie 200 a latem 350.
    >>>
    >>> Pokaż który, podobny tobie co w elektryku w życiu nie siedział?
    >>> Z podanego wcześniej testu na dystansie 3218km Tesli M3 (bez
    >>> pompy ciepła) wynika, że spadek zasięgu lato vs zima wyniósł
    >>> 60km (a nie jak utykasz 150, czyli ponad 2x więcej), tj.
    >>> z 402 na 341km. Czyli łżesz, łżesz i tylko łżesz.
    >>
    >> Nie wiedziałem, źe Tesla to wzorzec BEV trzymany w Sevres
    >> jako jedyny i niepodważalny dowód na genialność elektryków.
    >
    > Nie, ale mają największą flotę elektryczną i największe
    > doświadczenia w tworzeniu tego typu pojazdów. Dziwisz się
    > też że silnik jednego producenta pali mniej niż innego,
    > pomimo tej samej pojemności i mocy?

    Tesla ma bardzo ograniczone portfolio, beznadziejny serwis w PL więc
    ludzie szukają innych marek.

    >
    >> Otóż informuję, że świat nie kończy się na Teslach, są jeszcze większe,
    >> cięższe i mniej opływowe wozidła z małymi bateriamu, które w zimie nie
    >> dają rady.
    >
    > Są, ale nadal w normalnych warunkach zasięg
    > nie spada 2x jak to turaj utykacie.

    no, może nie 2x ale 1,6(6) już tak
    >
    >>>>>> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
    >>>>>
    >>>>> Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
    >>>> Oho, odezwał się orędownik elektryków użytkujący spaliniaka z
    >>>> podtrzymaniem elektrycznym :P
    >>>
    >>> Przytrułeś się tymi spalinami jednak bardziej niż wyglądało na pierwszy
    >>> rzut oka. Skoro przejeżdżam 90% na prądzie, tj. około 20 tys., czasem
    >>> spaliniak się nie uruchamia przez 2 miesiące, to co najwyżej użytkuję
    >>> elektryka z podtrzymaniem spalinowym.
    >>
    >> Tak tak.
    >> Jakbyś był takim elektrofilem,
    >
    > Ależ ja nie jestem żadnym elektrofilem. To ty (wy) mi tu taką
    > łatę notorycznie przypinacie. Ja po prostu nie lubię gdy ktoś
    > bzdury opowiada bazowane na niesprawdzalnych opowieściach.
    > I to niezależnie od tematu.

    Cytowałem użytkowniczkę. Nie wiem dlaczego uważasz, że inni mogą mieć
    inny experience z użytkowania BEV.

    >
    >> to byś sobie nabył BEV z normalną baterią i bez dodatkowego silnika.
    >
    > Jakbym jeździł 200-300km dziennie, to z pewnością bym nabył. A że jeżdżę
    > maksymalnie 100km i mam możliwość ładowania się nawet 3x dziennie, to nie
    > opłaca mi się kupować dużej baterii. Taka Tesla MY w stosunku do mojego
    > Outlandera PHEV zwracałaby mi się 10-12 lat. >
    >> Wtedy na te 2 miesiące by ci wytarczyło prądu z baterii.
    >
    > I za to mam dopłacać 80-100 tys. by wykorzystać pełną pojemność
    > wożonej baterii parę razy w roku? Weź przemyśl.

    Więc dlaczego z C. ewangelizujecie jakie to elektryki są super.
    Są, ale dla wyjątkowo wąskiej grupy użytkowników.
    Reszta ma głęboko gdzieś BEV bo są poprostu dla nich bezużyteczne

    >
    >> A tak, to ewangelizujesz jakie to elektryki super, a sam na wszelki
    >> wypadek nosisz w plecaku zapas benzynki, jak prądu zabraknie.
    >
    > Domyślam się że liczyć nie potrafisz, nie starasz się nawet
    > zrozumieć tematu, ale jakby jestem do tego przyzwyczajony.

    Taka jest prawda i odwracaniem kota ogonem, tego nie zmienisz.
    Bo na wszelki wypadek zapas benzyny jest potrzebny.

    >
    >> Hipokryta.
    >
    > Żebyś ty tylko rozumiał znaczenie słów które używasz,
    > ignorancie galopujący.

    Hipokryta.

    >
    >>>>>> akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
    >>>>>
    >>>>> Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    >>>>> czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    >>>>> kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    >>>>> autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    >>>>> dogrzać silnik, bo stygł.
    >>>> Dałeś się namówić na dizla do miasta to miałeś tak samo wygodnie jak w
    >>>> elektryku.
    >>> Naucz się czytać ze zrozumieniem, na trasie też się dogrzewanie silnika
    >>> włączało.
    >> Dobrze, popraiwam:
    >> Dałeś się namówić na dizla to miałeś tak samo wygodnie jak w elektryku.
    >
    > Powtarzam, dogrzewanie SILNIKA (a nie kabiny) włączało się też w trasie.

    Dobrze, poprawiam:
    Dałeś się namówić na _gównianego_ dizla to miałeś tak samo wygodnie jak
    w elektryku.
    Użytkownicy samochodów z zapłonem iskrowym nie mają takich problemów.

    >
    >>>>> Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
    >>>>> jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
    >>>>> ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
    >>>>> jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
    >>>>> elektrycznych?
    >>>>
    >>>> Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo więcej
    >>>> bym zauważył.
    >>>
    >>> Ignorancja ma właśnie to do siebie, że się nie zauważa niewygodnych rzeczy.
    >>> Ty masz ewidentnie klapy na oczach.
    >>
    >> Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km.
    >
    > Tak, tak, yeti istnieje.

    Aż zacytuję:

    nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie
    ignorantóww o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu
    nawet koło niej nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.


    >
    >> I mam ciepło w kabinie po 5km
    >
    > Sprawdź termostat, powinno być 20sC w kabinie po 2km.

    Ma się dobrze.

    >
    >>>>>>> , jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    >>>>>>> wzrasta?
    >>>>>>
    >>>>>> o 5%. A o ile w elektryku?
    >>>>>
    >>>>> Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
    >>>>> można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
    >>>>> faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
    >>>>>
    >>>>> BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
    >>>>>
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
    >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    >>>>>
    >>>>> Konkretnie to wynik masz tutaj:
    >>>>> https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
    23
    >>>>
    >>>> Czyli nie wiesz.
    >>>
    >>> W przeciwieństwie do ciebie wiem, bo jeżdżę na prądzie. Nie jesteś
    >>> w stanie zrozumieć po angielsku, albo chociaż przeczytać danych
    >>> w podanych materiale? To ci napiszę wprost, różnica w zużyciu energii
    >>> lato-zima wyniosła 17,3% w samochodzie BEZ POMPY CIEPŁA, gdzie temperatury
    >>> zimowe dochodziły do -18sC. Gdzie tu ignorancie widzisz 50% spadek zasięgu?
    >> W aucie o trochę większych gabarytach niż tesla.
    >
    > Czyli jakim konkretnie -- to jakaś tajemnica państwowa?
    > Boisz się że sprawdzę kubaturę kabiny i wyjdzie że jest
    > taka jak w Tesli?

    Nie wiem dokładnie, jakiś duży merc.

    >
    >>>>>> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
    >>>>>
    >>>>> Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
    >>>>> elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
    >>>>> bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
    >>>> Pozwolę sobie nie skomentować tych wycieczek osobistych.
    >>>
    >>> bueheheh gdzie tu masz jakąś wycieczkę osobistą? Po tych bzdurach
    >>> które wypisujesz wątpię że znasz gości którzy jeżdżą elektrykami,
    >>> tak samo jak nigdy w elektryku nie siedziałeś a prujesz się na
    >>> temat zasięgów. I tak samo jak kris sobie wymyśla historyjki
    >>> o elektrykach które rzekomo na lawetach z korka wyjeżdżały.
    >> Sam jesteś ignorant.
    >
    > Nazwanie cię ignorantem to była ta wycieczka osobista?
    > Bueehehe
    >

    Naprawdę żal mi takich ludzi jak ty.

    >> Pierwszy link z brzegu
    >
    > Pewnie w tym jest problem, zadowalasz się byle gównem,
    > o ile pasuje ci do tezy.
    >
    >> https://premiummoto.pl/samochod-elektryczny-w-zimie-
    test-zasiegu/
    >>
    >> I to jeszcze w listopadzie przy 0C :D
    >>
    >> Szczekaj dalej.
    >
    > Gość sam wykazuje że EQS ma mieć w lecie zużycie 16kWh/100,
    > a jemu zużył "w zimie" ponad 24kWh/100. Jechał 4h więc wychodzi
    > że 8kWh na godzinę żeżarło mu grzanie -- ja się pytam jak, skoro
    > do grzania kabiny potrzeba w porywach 2-3kWh (do utrzymania 22sC
    > w kabinie, a ten ponoć jeszcze przymarzał). Ty oczywiście
    > łykasz jak pelikan bez analizy.
    >
    > Może był ignorantem jak ty i sobie podczas jazdy wygrzewał baterię
    > do szybkiego ładowania, a co mu było zbyteczne? Bo na pęczki jest
    > takich "testerów" co wzięli elektryka, naładowali wieczoerm przyszli
    > rano i nie mieli połowy baterii -- łolaboga jakie te elektryki do dupy
    > bo prąd ucieka bez używania. A że było ustawione wygrzewanie kabiny
    > czy właśnie baterii przez testujacego poprzednika, to już ignorant
    > nie wie.
    >
    > Zresztą ten tester pisze w artykule że w czasie ekodrivingu
    > "wykręcił z 4-litrowego V8 w Tuaregu niecałe 5 l/100 km"
    > po czym się okazuje że jechał 3-litrowym V6, twierdząc tym
    > samym że wie coś o oszczędnej jeździe, chwilę wcześniej
    > stwierdzając, że ekodrivingu nie zamierza uskuteczniać
    > w elektryku.
    >
    > Dlatego ja na takich testerów biorę poprawkę i wolę słuchać
    > właśnie przedstawionego wcześniej Jasona, który ma wiedzę
    > o samochodach, której "idol" na którego się powołałeś,
    > w życiu mieć nie będzie.
    >

    Dałem przykład normalnego używania a ty jednak idziesz w zaparte.
    Pa pa.
    Pruj się dalej, ale już beze mnie.
    Mam nadzieję, że inni zrobią to samo.

    >>>>>> P.S.
    >>>>>> Ww. to były pytania retoryczne :P
    >>>>>
    >>>>> Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
    >>>> Ja je znam, dlatego możesz sobie odpuścić ewangelizację.
    >>>
    >>> No jeśli dalej będziesz się upierać że 3 z 15 to jest 1/2,
    >>> to faktycznie mogę sobie odpuścić. Z ignorantami matematycznymi
    >>> się nie pogada.
    >> Kompromituj się dalej.
    >
    > Weź krzysia pod rączkę, usiądźcie w swoich trupkach spalinowych
    > i sobie o swoich prejekcjach podyskutujcie.
    >

    Powiedział ten, co na wszelki wypadek jeździ spalinowym.
    Żegnam.

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 23.12.23 09:15 Pete
  • 23.12.23 09:16 Pete
  • 23.12.23 15:08 Myjk
  • 23.12.23 15:10 Myjk
  • 23.12.23 20:56 Pete
  • 24.12.23 14:58 Kris
  • 24.12.23 15:28 Myjk
  • 25.12.23 08:48 Myjk
  • 25.12.23 15:07 Kris
  • 25.12.23 15:48 Kris
  • 25.12.23 16:00 a a
  • 26.12.23 09:21 Myjk
  • 26.12.23 09:30 Myjk
  • 26.12.23 14:31 a a
  • 26.12.23 16:39 Kris

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1