-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.public-gprs228
473.centertel.pl!not-for-mail
From: Pete <n...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: ntg elektryczne auta
Date: Sat, 23 Dec 2023 08:46:20 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <um62qk$nfk$1$pisk@news.chmurka.net>
References: <7...@g...com>
<uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
<xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
<ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net> <t...@m...org>
<um1u7j$mb3$2$pisk@news.chmurka.net> <f...@m...org>
NNTP-Posting-Host: public-gprs228473.centertel.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 23 Dec 2023 07:39:00 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="pisk";
posting-host="public-gprs228473.centertel.pl:31.60.39.186";
logging-data="24052";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:JFRJAQZIuk/TW1PkcnidTb0PukE=
sha256:1zkwMA9dC+zz7ZEbM7qopaom+lR1PsKvNw3by6x3P5M=
sha1:o3iC0sbGgripsewuxEF+PX1J7rE=
sha256:VZ0l0qD5GMdPTlFH4PgsNtN2cTJY0t8poGkGgn1zwIk=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <f...@m...org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594135
[ ukryj nagłówki ]W dniu 22.12.2023 o 16:23, Myjk pisze:
> Thu, 21 Dec 2023 19:03:22 +0100, Pete
>
>>>> Ano takim cudem, że w zimie zasięg spada z 350 w lecie do 200 zimą.
>>>> Cuda :)
>>> Łżesz, nawet bez pompy ciepła do grzania kabiny spada w porywach o 20%.
>>> To jest ponad 2x mniej niż tutaj utykasz. Jeśli samochód ma pompę ciepła,
>>> to spadek wynosi w porwyach 7%, czyli ponad 5x mniej niż utykasz.
>> Co najwyżej łże właścicielka pewnego auta,
>> wytworu niemieckiej myśli technologicznej.
>
> Może jak zwykle dla takich jak ty nie zebrałeś kompletnych danych i się
> prujesz. Takie "straty", jak już zresztą Cava napisał, to się ma jak się
> jeździ w interwałach 10km kiedy trzeba dużo mocy wkładać w nagrzanie.
> Spaliniak też wtedy jara jak smok.
Piękna rada, żeby jej bateria wystarczała na dłużej - to ma więcej jeździć.
Zadziwia mnie ta logika elktromoaniaków.
>
>> Ale nie znam powodu, dlaczego miałaby to robić. Zwłaszcza, że narzekała,
>> że z mężem żałują zakupu. Wszak to takie niepolskie, przyznawać się do
>> błędu.
>
> Jest jeszcze prostsze wyjaśnienie. Stawiam, że nie ma żadnej "właścicielki"
> tak samo jak kris nie widział elektryków którym zabrakło prądu w korku, a
> sobie to tylko dorobił bo mu pasowało do światopoglądu.
Gdzieś mam twoje chore projekcje. Prostuję bzdury, które piszesz na
podstawie wyliczeń teoretycznych z katalogu. Które się mają nijak do
praktyki.
>
>>>> Co ma piernik do wiatraka?
>>>
>>> Że nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie ignorantów
>>> o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu nawet koło niej
>>> nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.
>>
>> Czyli chcesz powiedzieć, że na elektryki działają inne prawa fizyki, niż
>> na spalinowe? Ciekawe, ciekawe.
>
> Chcę powiedzieć że elektryki zużywają 2x mniej energii niż spaliniaki,
> niemniej przez to jak jeżdżą, mam tu oczywiście na myśli reakcję na "gaz" i
> że nie ma w nich przy tym żenującego wycia spaliniaka aż uszy puchną,
> prowokują do dynamiczniejszej jazdy niż spaliniaki.
Co z tego, że zużywają 2x mniej ale 5x droższej energii. I na dodatek
mają problem z jej szybkim uzupełnianiem.
>
>>>>>> że w zimie jak ogrzewasz
>>>>>>> kabinę to spalanie wzrasta
>>>>>> Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
>>>>>
>>>>> I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
>>>>> A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
>>>>> COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.
>>>> Nadawałbyś się do nawijania makaronu na uszy w salonie.
>>>
>>> Nie odwracaj kota ogonem tylko napisz wprost jak działa
>>> twoja "matematyka" -- czy 3 z 15 to jest wg ciebie 1/2?
>>
>> Ja piszę nie o wyliczeniach z broszury, ale rzeczywistych obserwacji
>> użytkownika BEV. Biedak, nie wie, że Myjk uważa, że jego auto powinno
>> przejechać 300km a jedzie max 200.
>
> Czyli chcesz powiedzieć, że na spaliniaki działają inne
> prawa fizyki, niż na spalinowe. Ciekawe, ciekawe bzdury.
Jakoś mój ICE w zimie przejeżdża tyle samo na zbiorniku niż latem.
Nawet pomimo ciepła w kabinie.
>
>>>> A potem właściciel narzeka, że w zimie przejedzie 200 a latem 350.
>>>
>>> Pokaż który, podobny tobie co w elektryku w życiu nie siedział?
>>> Z podanego wcześniej testu na dystansie 3218km Tesli M3 (bez
>>> pompy ciepła) wynika, że spadek zasięgu lato vs zima wyniósł
>>> 60km (a nie jak utykasz 150, czyli ponad 2x więcej), tj.
>>> z 402 na 341km. Czyli łżesz, łżesz i tylko łżesz.
>>
>> Nie wiedziałem, źe Tesla to wzorzec BEV trzymany w Sevres
>> jako jedyny i niepodważalny dowód na genialność elektryków.
>
> Nie, ale mają największą flotę elektryczną i największe
> doświadczenia w tworzeniu tego typu pojazdów. Dziwisz się
> też że silnik jednego producenta pali mniej niż innego,
> pomimo tej samej pojemności i mocy?
Tesla ma bardzo ograniczone portfolio, beznadziejny serwis w PL więc
ludzie szukają innych marek.
>
>> Otóż informuję, że świat nie kończy się na Teslach, są jeszcze większe,
>> cięższe i mniej opływowe wozidła z małymi bateriamu, które w zimie nie
>> dają rady.
>
> Są, ale nadal w normalnych warunkach zasięg
> nie spada 2x jak to turaj utykacie.
no, może nie 2x ale 1,6(6) już tak
>
>>>>>> Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,
>>>>>
>>>>> Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.
>>>> Oho, odezwał się orędownik elektryków użytkujący spaliniaka z
>>>> podtrzymaniem elektrycznym :P
>>>
>>> Przytrułeś się tymi spalinami jednak bardziej niż wyglądało na pierwszy
>>> rzut oka. Skoro przejeżdżam 90% na prądzie, tj. około 20 tys., czasem
>>> spaliniak się nie uruchamia przez 2 miesiące, to co najwyżej użytkuję
>>> elektryka z podtrzymaniem spalinowym.
>>
>> Tak tak.
>> Jakbyś był takim elektrofilem,
>
> Ależ ja nie jestem żadnym elektrofilem. To ty (wy) mi tu taką
> łatę notorycznie przypinacie. Ja po prostu nie lubię gdy ktoś
> bzdury opowiada bazowane na niesprawdzalnych opowieściach.
> I to niezależnie od tematu.
Cytowałem użytkowniczkę. Nie wiem dlaczego uważasz, że inni mogą mieć
inny experience z użytkowania BEV.
>
>> to byś sobie nabył BEV z normalną baterią i bez dodatkowego silnika.
>
> Jakbym jeździł 200-300km dziennie, to z pewnością bym nabył. A że jeżdżę
> maksymalnie 100km i mam możliwość ładowania się nawet 3x dziennie, to nie
> opłaca mi się kupować dużej baterii. Taka Tesla MY w stosunku do mojego
> Outlandera PHEV zwracałaby mi się 10-12 lat. >
>> Wtedy na te 2 miesiące by ci wytarczyło prądu z baterii.
>
> I za to mam dopłacać 80-100 tys. by wykorzystać pełną pojemność
> wożonej baterii parę razy w roku? Weź przemyśl.
Więc dlaczego z C. ewangelizujecie jakie to elektryki są super.
Są, ale dla wyjątkowo wąskiej grupy użytkowników.
Reszta ma głęboko gdzieś BEV bo są poprostu dla nich bezużyteczne
>
>> A tak, to ewangelizujesz jakie to elektryki super, a sam na wszelki
>> wypadek nosisz w plecaku zapas benzynki, jak prądu zabraknie.
>
> Domyślam się że liczyć nie potrafisz, nie starasz się nawet
> zrozumieć tematu, ale jakby jestem do tego przyzwyczajony.
Taka jest prawda i odwracaniem kota ogonem, tego nie zmienisz.
Bo na wszelki wypadek zapas benzyny jest potrzebny.
>
>> Hipokryta.
>
> Żebyś ty tylko rozumiał znaczenie słów które używasz,
> ignorancie galopujący.
Hipokryta.
>
>>>>>> akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.
>>>>>
>>>>> Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
>>>>> czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
>>>>> kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
>>>>> autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
>>>>> dogrzać silnik, bo stygł.
>>>> Dałeś się namówić na dizla do miasta to miałeś tak samo wygodnie jak w
>>>> elektryku.
>>> Naucz się czytać ze zrozumieniem, na trasie też się dogrzewanie silnika
>>> włączało.
>> Dobrze, popraiwam:
>> Dałeś się namówić na dizla to miałeś tak samo wygodnie jak w elektryku.
>
> Powtarzam, dogrzewanie SILNIKA (a nie kabiny) włączało się też w trasie.
Dobrze, poprawiam:
Dałeś się namówić na _gównianego_ dizla to miałeś tak samo wygodnie jak
w elektryku.
Użytkownicy samochodów z zapłonem iskrowym nie mają takich problemów.
>
>>>>> Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
>>>>> jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
>>>>> ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
>>>>> jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
>>>>> elektrycznych?
>>>>
>>>> Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo więcej
>>>> bym zauważył.
>>>
>>> Ignorancja ma właśnie to do siebie, że się nie zauważa niewygodnych rzeczy.
>>> Ty masz ewidentnie klapy na oczach.
>>
>> Niezależnie czy lato czy zima, spalam 12l/100km.
>
> Tak, tak, yeti istnieje.
Aż zacytuję:
nigdy nie używałeś, a się prujesz. Przypomina mi to jęczenie
ignorantóww o kosztownym ogrzewaniu domów pompą ciepła, którzy w życiu
nawet koło niej nie stali i tylko powielają zasłyszane brednie.
>
>> I mam ciepło w kabinie po 5km
>
> Sprawdź termostat, powinno być 20sC w kabinie po 2km.
Ma się dobrze.
>
>>>>>>> , jak używasz klimy w lecie to spalanie też
>>>>>>> wzrasta?
>>>>>>
>>>>>> o 5%. A o ile w elektryku?
>>>>>
>>>>> Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
>>>>> można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
>>>>> faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
>>>>>
>>>>> BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
>>>>>
>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
>>>>>
>>>>> Konkretnie to wynik masz tutaj:
>>>>> https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
23
>>>>
>>>> Czyli nie wiesz.
>>>
>>> W przeciwieństwie do ciebie wiem, bo jeżdżę na prądzie. Nie jesteś
>>> w stanie zrozumieć po angielsku, albo chociaż przeczytać danych
>>> w podanych materiale? To ci napiszę wprost, różnica w zużyciu energii
>>> lato-zima wyniosła 17,3% w samochodzie BEZ POMPY CIEPŁA, gdzie temperatury
>>> zimowe dochodziły do -18sC. Gdzie tu ignorancie widzisz 50% spadek zasięgu?
>> W aucie o trochę większych gabarytach niż tesla.
>
> Czyli jakim konkretnie -- to jakaś tajemnica państwowa?
> Boisz się że sprawdzę kubaturę kabiny i wyjdzie że jest
> taka jak w Tesli?
Nie wiem dokładnie, jakiś duży merc.
>
>>>>>> Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
>>>>>
>>>>> Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
>>>>> elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
>>>>> bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.
>>>> Pozwolę sobie nie skomentować tych wycieczek osobistych.
>>>
>>> bueheheh gdzie tu masz jakąś wycieczkę osobistą? Po tych bzdurach
>>> które wypisujesz wątpię że znasz gości którzy jeżdżą elektrykami,
>>> tak samo jak nigdy w elektryku nie siedziałeś a prujesz się na
>>> temat zasięgów. I tak samo jak kris sobie wymyśla historyjki
>>> o elektrykach które rzekomo na lawetach z korka wyjeżdżały.
>> Sam jesteś ignorant.
>
> Nazwanie cię ignorantem to była ta wycieczka osobista?
> Bueehehe
>
Naprawdę żal mi takich ludzi jak ty.
>> Pierwszy link z brzegu
>
> Pewnie w tym jest problem, zadowalasz się byle gównem,
> o ile pasuje ci do tezy.
>
>> https://premiummoto.pl/samochod-elektryczny-w-zimie-
test-zasiegu/
>>
>> I to jeszcze w listopadzie przy 0C :D
>>
>> Szczekaj dalej.
>
> Gość sam wykazuje że EQS ma mieć w lecie zużycie 16kWh/100,
> a jemu zużył "w zimie" ponad 24kWh/100. Jechał 4h więc wychodzi
> że 8kWh na godzinę żeżarło mu grzanie -- ja się pytam jak, skoro
> do grzania kabiny potrzeba w porywach 2-3kWh (do utrzymania 22sC
> w kabinie, a ten ponoć jeszcze przymarzał). Ty oczywiście
> łykasz jak pelikan bez analizy.
>
> Może był ignorantem jak ty i sobie podczas jazdy wygrzewał baterię
> do szybkiego ładowania, a co mu było zbyteczne? Bo na pęczki jest
> takich "testerów" co wzięli elektryka, naładowali wieczoerm przyszli
> rano i nie mieli połowy baterii -- łolaboga jakie te elektryki do dupy
> bo prąd ucieka bez używania. A że było ustawione wygrzewanie kabiny
> czy właśnie baterii przez testujacego poprzednika, to już ignorant
> nie wie.
>
> Zresztą ten tester pisze w artykule że w czasie ekodrivingu
> "wykręcił z 4-litrowego V8 w Tuaregu niecałe 5 l/100 km"
> po czym się okazuje że jechał 3-litrowym V6, twierdząc tym
> samym że wie coś o oszczędnej jeździe, chwilę wcześniej
> stwierdzając, że ekodrivingu nie zamierza uskuteczniać
> w elektryku.
>
> Dlatego ja na takich testerów biorę poprawkę i wolę słuchać
> właśnie przedstawionego wcześniej Jasona, który ma wiedzę
> o samochodach, której "idol" na którego się powołałeś,
> w życiu mieć nie będzie.
>
Dałem przykład normalnego używania a ty jednak idziesz w zaparte.
Pa pa.
Pruj się dalej, ale już beze mnie.
Mam nadzieję, że inni zrobią to samo.
>>>>>> P.S.
>>>>>> Ww. to były pytania retoryczne :P
>>>>>
>>>>> Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.
>>>> Ja je znam, dlatego możesz sobie odpuścić ewangelizację.
>>>
>>> No jeśli dalej będziesz się upierać że 3 z 15 to jest 1/2,
>>> to faktycznie mogę sobie odpuścić. Z ignorantami matematycznymi
>>> się nie pogada.
>> Kompromituj się dalej.
>
> Weź krzysia pod rączkę, usiądźcie w swoich trupkach spalinowych
> i sobie o swoich prejekcjach podyskutujcie.
>
Powiedział ten, co na wszelki wypadek jeździ spalinowym.
Żegnam.
--
Pete
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.23 09:15 Pete
- 23.12.23 09:16 Pete
- 23.12.23 15:08 Myjk
- 23.12.23 15:10 Myjk
- 23.12.23 20:56 Pete
- 24.12.23 14:58 Kris
- 24.12.23 15:28 Myjk
- 25.12.23 08:48 Myjk
- 25.12.23 15:07 Kris
- 25.12.23 15:48 Kris
- 25.12.23 16:00 a a
- 26.12.23 09:21 Myjk
- 26.12.23 09:30 Myjk
- 26.12.23 14:31 a a
- 26.12.23 16:39 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur