  • Data: 2009-10-21 12:04:06
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr wrote:

    > A co do zmuszania, to gdyby było tak, jak chcesz, to też ktoś by Cię
    > zmuszał do płacenia za odśnieżanie chodnika. Nie widzę tu żadnej
    > różnicy: tak czy owak płacisz, pieniędzmi albo pracą. Pytanie nie
    > brzmi więc, czy zmuszać, tylko co będzie skuteczniejsze.

    Ale wtedy płaciłby każdy, tak, jak każdy korzysta z chodnika. A stan na dzis
    jest taki, że korzystaja wszyscy, a odśniezac muszą pod groźbą mandatu tylko
    ci nieszczęśliwcy, którzy mają pecha mieć posesję graniczacą z chodnikiem.

    > Zasadniczo moja teza jest taka: Nie ma sensu płacić gminie za coś, co
    > sam zrobię lepiej.

    Masz rację, ale pociagnijmy to dalej - właściwie to i państwu nie ma sensu
    płacić, i tak wszystko musimy zrobić sami. To po co nam gmina/państwo?

    > I po prostu podaj mi przykład kraju o podobnym klimacie, gdzie
    > właściciele nie muszą sami odśnieżać przed swoimi domami.

    Przed swoim domem to ja sobie osobiście odśnieżam wtedy, kiedy mi to pasuje.
    I guzik komu do tego, że na ulicę wychodzę nad furtką, bo dotąd śniegu
    nawiało. A gminny chodnik odśnieżać musisz bez względu na to, czy jesteś
    osiemdziesiecioletnią starowinką, czy młodym gniewnym spędzającym zimę w
    ciepłych krajach - jedynym wyznacznikiem jest posiadanie posesji graniczącej
    z chodnikiem.
    Justyna