  • Data: 2009-05-06 08:04:31
    Temat: Re: podloga na gruncie - poziom chudziaka
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gtr98f$ccb$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak mam teraz odczytac ten rysunek ?
    > od gory w kolejnosci rozrozniam:
    > - parkiet
    > - wylewka
    > - zielone trojkaty to styropian ?
    > - ponizej to chudziak ?
    > - 2 najnizsze wartstwy to pewnie zageszczony grunt ?
    >
    > Co to jest na dole sciany? Dwie cegly czy tez 2 belki drewiane ?

    Nie ma znaczenia co jest na dole sciany. Wazne, zeby chudziak byl na
    poziomie fundamentu. Z czego bedzie on zrobiony to oddzielna sprawa. Poziom
    fundamentu to miejsce od ktorego liczymy wydokosc pomieszczenia zwykle 2,5m
    plus konieczne warstwy posadzki: izolacje, styropian, wylewka i wykonczenie
    podlogi standardowo ok. 17cm (jezeli podlogowka, lub/i grubsze wykonczenie
    to grubosc ta bedzie wieksza), a takze wysokosc parapetow i schodow.
    Zachowanie jednego poziomu chudziaka i fundamentu ulatwie prowadzenie
    instalacji, bo nie ma niepotrzebnych progow ktore trzeba omijac, latwosc
    polaczenia izolacji poziomej scian i posadzki, material z ktorego wykonuje
    sie sciany jest zwykle "cieplejszy" od samego fundamentu co powoduje, ze
    mniej ciepla ucieknie do gruntu.

    Pozdro.. TK