  • Data: 2012-12-18 17:50:13
    Temat: Re: pompa CO
    Od: Art <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-17 22:20, WS pisze:

    [....]
    "Wg mnie jej glowna zaleta nie jest enegooszczednosc, ale automatyczne
    utrzymywanie cisnienia(roznicy cisnien), w moim przypadku ponad 20
    grzejnikow, 3 z nich bez glowic [....] dluzsza wytrzymalosc instalacji
    ze wzgledu na mniejsze predkosci przeplywu wody w instalacji w przypadku
    pozamykania sie wiekszosci(wszystkich) glowic termostatycznych... "

    I to jest najsensowniejsza odpowiedź w temacie oszczędnych pomp CO.
    Na początku tego sezonu zamontowałem pompę WILO YONOS PICO i po
    ustawieniu orientacyjnej wysokości podnoszenia wody na 2.5 metra /czyli
    ogrzewanie parteru gdzie mieszkamy/ pompa wskazuje pobór na 8 W. Jak
    kolega wyżej napisał główna zaleta tych pomp to możliwość dość
    dokładnego ustawienia pompy aby spełniała swoją rolę przy minimalnym
    poborze energii elektr. tym samym ograniczamy prędkośc przepływu wody
    więc ryzyko przedwczesnego wypłukania miedzi czy innej rurki znacznie
    maleje. Dlatego bez dwóch zdań warto kupić taką pompę.