  • Data: 2012-12-18 21:49:40
    Temat: Re: pompa CO
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kaq31p$b7f$1@news.task.gda.pl...

    > A czy taka pompa będzie współpracować z zestawem kocioł Junkers Cerapur
    > 14kW, sterownik FW120 i moduł obiegu podłogowego IPM1? Nie wiem jak to
    > wszystko hydraulik chce spiąć ze sobą. W zasadzie to nie wiem po co mu ten
    > IPM1... Aby sterować siłownikiem na zaworze trójdrożnym (mieszaczu)?

    To jest o ile dobrze wyczytalem zestaw do podlaczenia mieszacza, tj. dwoch
    niezaleznych obiegow. Prawde mowiac wolal bym jeden sterownik do dwoch
    obiegow, ale byc moze w ofercie Junkersa jest tylko cos takiego. Co do pompy
    to mysle, ze podlaczysz dowolna pompe. Sterowanie pompa zwykle realizowane
    jest przez przekaznik w sterowniku, wiec Twoja pompa bedzie OK.
    Teraz co do koncepcji: jezeli nie rozdzielasz na dzis dwoch obiegow to
    wogole zrezygnuj z tego ipm1, oraz mieszacza. Ten zestaw rozdziela dwa
    obiegi na wysokotemp. i niskotemp. z mieszaczem. Ty nie chcesz wysokiej
    temp. tylko jedna, wiec nie potrzebujesz ani mieszacza, ani ipm1. Jezeli
    jednak zdecydowany jestes na mieszacz, oraz ipm1, to juz tylko maly krok by
    podlaczyc grzejniki tak jak to sie robi, czyli wysokotemp.
    Z mojej strony doradzal bym Ci niestety kolejny wydatek skoro mieszacz i
    grzejniki oddzielnie, mianowicie dolozenie sprzegla hydraulicznego.
    Wyposazasz instalacje w dwie pompy obiegowe, dla podlogowki i dla
    grzejnikow. Tak to powinno wyglac. Jezeli jeden obieg, to zrezygnuj z ipm
    oraz mieszacza, a temp. podlogowki ustawisz najzwyczajniej na kotle i
    najlepiej w oparciu o krzywa grzewcza i wylacznie na temp. zewnetrznej. I
    prawde mowiac zastanowil bym sie czy wogole potrzebujesz do swojej koncepcji
    na dzis jakiego kolwiek innego sterownika poza samym kotlem, czyli
    sterowanie wylacznie przez sam kociol o ile mozna do niego wpiac czujnik
    temp. zewnetrznej. Oszczedzisz pare zyli na dzis, a w przyszlosci zrobisz
    jak ksiazka pisze.

    Pozdro.. TK