  • Data: 2009-05-16 08:04:34
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:guklpc$7th$1@news.interia.pl...

    > Nawet nie chce sobie wyobrazac z jakim namaszczeniem ten styro bedzie
    > ulozony i gdzie w tym wszystkim beda rury. No ale co sie dziwic, ludzie
    > maja zarobic a nie pierdzielic sie z instalacja miesiacami.

    To jest wina klientów, którzy chcą jak najtaniej.
    Choć z drugiej strony nie ma potrzeby robić tak jak Ty.
    W przypadku CO nic nie przeszkadza, że część ciepła będzie oddawana przez
    posadzkę.
    Natomiast w przypadku cyrkulacji są o wiele lepsze metody ograniczania strat
    ciepła niż umieszczenie rur w warstwie styropianu.
    Po prostu automatyka uruchamiająca cyrkulację czujnikiem przepływu lub
    czujkami ruchu oraz kontaktronami.
    Czujnik przepływu wykrywa jakikolwiek pobór wody i uruchamia pompę
    cyrkulacji. W tym przypadku pozostaje niewielka zwłoka, ale pompa cyrkulacji
    skraca czas dostarczenia ciepłej wody.
    W przypadku czujek ruchu oraz kontaktronów zamontowanych w drzwiach, pompa
    się uruchamia tylko wtedy, kiedy występuje prawdopodobieństwo poboru wody, a
    dokładniej mówiąc w chwili wejścia osoby do kuchni, ubikacji czy łazienki.
    Ja właśnie takie rozwiązania robię u swoich klientów, najczęściej w oparciu
    o czujki ruchu i kontaktrony systemu alarmowego. Tak programuję centralę
    alarmową, że z wybranych czujek wystawia mi na jedno z wyjść sygnał
    sterujący przekaźnikiem załączającym pompę.
    Dzieki temu oszczędza się energię elektryczną oraz ciepło.