  • Data: 2009-05-18 07:11:14
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Boban" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Nie. Ja pisałem o ostrym nożu i 2 płaskich kluczach, a to chyba spora
    > różnica.

    Aha , i tym nożem kalibrujesz i fazujesz rurę?

    > Pewne są połączenia zaprasowywane. Niestety praska do tych złączek jest
    mało
    > osiągalna dla każdego "Kowalskiego",

    No ale nawet na te pewne połączenia się chucha na zimno i doradza
    rozdzielacze...

    > Widzę masz jakieś kompleksy. Chyba zrobiłeś instalację w miedzi i teraz
    > sobioe plujesz w brodę, bo okazuje się, że zrobiłeś głupstwo, dlatego też
    > chcesz się dowartościować dogryzając mi :)

    Uwierz mi, że staram się trzymać tematu. A psycholog z Ciebie jak z koziej
    dupy trąba :)

    > Poza tym ludzie rozdzielacze montują nie dlatego, żeby było tanio.
    > Rozdzialacze mają inne zalety:
    > 1. Możliwość niezależnego odcinania każdego z obwodów bez przerywania pracy
    > pozostałych obwodów czy to w celach remontowych czy też w przypadku awarii,
    > któregoś z obwodów lub też niekorzystania z pomieszczeń w celu
    > zaoszczędzenia na ogrzewaniu. Przykładowo ktoś mieszka sobie na parterze, a
    > górę wynajmuje w sezonie letnim turystom (znam wiele takich domów, gdzie
    tak
    > się praktykuje).

    I po to się otwiera szafkę rozdzielacza i przekręca zawory... Popatrz, a ja
    po prostu wtedy skręciłbym głowicę termostatyczna na gwiazdkę, miałbym
    jednocześni w pokoju zimno ale również i pewność, że nic nie zamarznie. Można
    też zakręcić zawory na przyłączu grzejnikowym no ale skoro już jest
    rozdzielacz to trzeba go jakoś wykorzystać...

    > 2. Układ rozdzielaczowy mniej wpływa na zmiany ciśnienia wody w
    > poszczególnych odbiorach w przypadku korzystania jednocześnie z więcej niż
    > jednego odbioru.

    To oczywiście prawda ale prawodłowo zrobiona inztalacja trójnikowa również to
    zapewnia.

    > 3. Możliwość zmiany konfiguracji układu hydraulicznego oraz założenia
    > podliczników wody w przypadku wynajęcia części domu czy też konieczności
    > odseparowania się młodego małżeństwa od rodziców, które musi razem z nimi
    > zamieszkiwać. Wtedy każdy wie ile zużywa i ile musi zapłacić za to co
    zużył.
    > Niestety znam takie przypadki wśród znajomych, gdzie z tego powodu
    > dochodziło do konflików pomiędzy rodzicami, a ich dziećmi, które założyły
    > swoją rodzinę.

    Sugerujesz, że w instalacji miedzianej założenie podliczników jest
    niewykonalne lub też wręcz niemożliwe?