  • Data: 2009-05-18 13:45:46
    Temat: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Od: "Boban" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Myślisz, ze jest potrzeba kalibrować rurę, która jest idealnie ucięta i nie
    > zgnieciona ?

    Myślę, ze kalibrazja o sfazowanie rury jest wymagane przez producenta systemu.

    > Za mało się starasz :D

    Bo nie chcę więcej :)

    > Z grzejnikami tak się robi. Tylko czy to zapewni bezpieczeństwo instalacji
    > wodnej ?
    > Przyjdzie gwałtowne ochłodzenie, ściśnie mróz czy podczas nieobecności
    > domowników ktoś w zimie wybije szyby i już może być problem z wodą użytkową.

    Głwice ustawione na *? Zapewni na tyle, że bardziej nie trzeba.

    > Ale jednak rozdzielaczowa zawsze będzie lepsza pod tym względem.

    Ale jakim kosztem? Szafka, rozdzielacze, więcej rury... Na trójnikach taniej
    a zmian ciśnienia spowodowanych poborem w kilku punktach się nie zauważa
    (przynajmniej ja nie zauważam).

    > Nie uważszasz, że jest to jednak trudniejsze i wymaga w razie potrzeby
    sporą
    > ingerencję w instalację włącznie z kuciem ścian ?

    Nie uważam. Zakładając osobny podlicznik do łazienki i tak się go zakłada na
    rurze doprowadzonej do tej łazienki. Bez znaczenia czy ta rura dochodzi do
    rozdzielacza czy nie.