    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: remont studni głębinowej.
    Date: Mon, 16 Mar 2009 15:11:59 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    >. Pompy te maja tlok zanurzony w wodzie, na dole i cala
    >
    > jeśli to co mówisz jest prawdą to szacuneczek
    >
    > ale dla mnie to troche z archiwum X
    > 60m studia i ręczna pompa
    > nie mówie ze jest to niemozliwe.

    > michal

    Jest to mozliwe i od lat stosowane. Caly proces pompowania polega na unoszeniu
    i opuszczaniu rury wypelnionej woda. Powiedzmy, ze rura ma grubosc 1 cala i
    jej metr wazy pol kilograma zatem rura 60 metrowa bedzie wazyc 30 kg. Do tego
    dochodzi ciezar wody w niej, drugie 30 kg. Potem opory tarcia tloka, przeplywu
    itp. szacujmy na razem nawet na 100 kg. Amplituda tego ruchu jest rzedu 15 cm.
    Oczywiscie recznie, bezposrednio, nie dalby rady tego podnoscic nawet atleta
    ale sa do tego uklady dzwigniowe. Ramie tej "wajhy", ktora sie kiwa, wynosi
    powiedzmy metr, zatem nastepuje przelozenie sily rzedu 1 do kilku, dlatego nie
    musisz machac z sila 100 kg lecz tylko kilku, gora kilkunastu kg a to da rade
    nawet baba.
    Pzdr.