  • Data: 2009-08-11 21:02:54
    Temat: Re: rysy na stropie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 wrote:
    > Ja mam B15 obliczony konstrukcyjnie z rysami skurczowymi, jakos wisi w
    > najwiekszej rozpietosci 5,5m.
    > William poruszyl ciekawy aspekt o ktorym wiekszosc tu zapomina. Moze
    > to wiek, ale nie jestem tak stary raczej bezkrytyczna propaganda.
    > Pisalem tu, ze jak kiedys lalem strop u siebie, to w betoniarni gdzie
    > zamawialem beton i dyskutowalem na temat betonow w moim projekcie
    > wlasciciele smieli sie jak to w Warszawie fundamenty obligatoryjnie
    > leja z B20 i projektanci tak rysuja. Na zlosc pewnie pozaklasowe
    > betony stoja do dzis po kilkaset lat, kiedy jeszcze nikt nie myslal o
> [...]

    sporą część konstrukcji budowlanych standardowych (zwykłe domy itp) robi
    sie wg tablic normatywów, nic si enie liczy dokładnie tylko sie szacuje i
    przyjmuje najbliższe wyższe parametry.

    wbrew temu co twierdzi kiki (który sie jakby gdzieś stlenił ostatnio) zawsze
    sie przyjmowało że budowle maja prawo trochę siadać i przez najbliższy czas
    (ok roku) po postawieniu moga sie pojawić rysy i drobne pęknięcia
    konstrukcji. Co więcej pamiętam ze kiedyś się zalecało aby dom budować
    dwusezonowo najpierw stan surowy przykryty a w nastepnym roku
    wykończeniówka i zamieszkanie na jesieni. Tak aby budynek mógł być narażony
    na ruchy gruntu oraz pracę konstrukcji budynku związaną z okresem
    jesień-zima-wiosna.