  • Data: 2023-07-11 22:38:42
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 11.07.2023 o 22:24, LordBluzg(R)?? napisał:
    > ...a ja to widziałem po latach i jest zajebiste, jeśli ktoś ma piach
    > a nie ziemię. Duże ładne skrzynie, cały ekosystem idzie tam robić.
    > Zero kontaktu z podłożem, więc się nie wymiesza.

    To chyba trochę co innego, niż te "ciepłe hratki" o których wspominałem.
    Bo te moje skrzynki nie mają dna, to są tylko cztery boki, ok. 30-40 cm
    wysokości, postawione na ziemi. Pomysłodawczyni ułożyła na dnie warstwę
    chrustu, a następnie wypełniła do 3/4 ziemią zebraną z okolicznych
    kretowin.

    I działa - tzn. zielsko rośnie lepiej i szybciej, niż w gruncie. Chyba
    dlatego, że ziemia w takiej skrzynce szybciej się nagrzewa, a do tego
    górna część boków osłania młode pędy od zimnego wiatru. Przynajmniej
    tak to sobie tłumaczę.

    Mateusz