  • Data: 2023-07-11 23:05:59
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To chyba trochę co innego, niż te "ciepłe hratki" o których wspominałem.
    > Bo te moje skrzynki nie mają dna, to są tylko cztery boki, ok. 30-40 cm
    > wysokości, postawione na ziemi. Pomysłodawczyni ułożyła na dnie warstwę
    > chrustu, a następnie wypełniła do 3/4 ziemią zebraną z okolicznych
    > kretowin.

    Nie widzę znaczących różnic w renderingu robionym przez moją wyobraźnię
    na podstawie obu opisów. Opis kanadyjski też nie odstaje. 30-40 cm może
    być, ale lepiej trochę wyżej, żeby w ogóle nie trzeba było się schylać
    (unikamy przez to mikrourazów). Chrust obleci, ale lepsze coś, co zaczyna
    butwieć. Zeszłoroczne liście z drzew mogą być. A jeszcze lepiej jak w tym
    będzie za przeproszenieb gówno, zwane też gnojem.

    > I działa - tzn. zielsko rośnie lepiej i szybciej, niż w gruncie. Chyba
    > dlatego, że ziemia w takiej skrzynce szybciej się nagrzewa, a do tego
    > górna część boków osłania młode pędy od zimnego wiatru. Przynajmniej
    > tak to sobie tłumaczę.

    Nagrzewa się nie tylko od słońca, ale też biologicznie od spodu. Ochronę
    od zimnego powietrza na samym początku można wzmóc przez okrycie folią,
    którą łatwo do tej skrzyni się mocuje -- takie rady płyną z Kanady.

    --
    Jarek