  • Data: 2023-07-11 22:58:09
    Temat: Re: sezon ogórkowy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2023 o 22:08 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

    > Jednak pisałeś "dwa razy do roku posypuję snacolem wokoło ogródka,
    > robię to dokładnie i systematycznie".
    >
    > Ale to tak czy inaczej nieistotne, bo ja przecież nie o samym tępieniu
    > szarańczy, tylko o zastanawiającej niespójności w obrazie pt.
    > "zatroskany eko-ogrodnik, obrońca owadów, ptaków i wielbiciel
    > czworonogów,

    żaden ze mnie eko-ogrodnik czy obrońca owadów.
    Napisałem co można zrobić lokalnie aby pomóc przyrodzie i to w kontekście
    tego co napisał Lord "niewiele od nas zależy".
    Ty dokleiłeś mi od razu łatkę eko fanatyka i rozpisujesz się nad moją
    schizofrenią.
    Będziesz teraz jak cię znam klepał to w każdym kolejnym wątku aż do
    znudzenia.

    > Z ciekawości przejrzałem dostępne w mojej części Europy środki
    > ślimakobójcze. Snacolu brak. Metaldehyd jest tutaj zaklasyfikowany w
    > kategorii środków rakotwórczych, mutagennych i zanieczyszczających
    > środowisko, a jego stosowanie jest zabronione w uprawach organicznych i
    > poza zasięgiem Kowalskiego.

    Polska to mały pikuś w porównaniu z użyciem pestycydów we Francji czy
    Hiszpanii.
    Jesz ten snacol pod inną postacią nie tylko w rzepaku ale we wszystkim i
    to w ilości 2x większej niż przeciętny Polak:

    https://www.agropolska.pl/uprawa/ochrona-roslin/zuzy
    cie-srodkow-ochrony-roslin-w-unii-europejskiej-w-kto
    rym-kraju-najwieksze,359.html

    > Stosowanym tutaj środkiem zamiennym jest najwyraźniej fosforan żelaza.
    > Nie znam się, ale z pobieżnych opisów które znalazłem brzmi jakoś
    > przyjemniej. W UK metaldehyd jest całkowicie zakazany, i tamtejsze
    > władze też proponują użycie fosforan żelaza.
    Zakazany jest w stosowaniu na otwartej przestrzeni. Nie wolno nim sypać
    np. w parkach.
    Jeszcze parę lat temu rozrabiali go z wodą i oblewali wszystko jak popadło.

    > Ależ skąd, żaden przypadek. Tak mnie ten obrazek rozśmieszył, że będę
    > go przywoływał przez najmniej pięć najbliższych lat. I dobrze, że się
    > trafiła taka perełka,

    Ja pierdziu, gdzieś ty się chłopie uchował, że dla Ciebie doświetlana
    szklarnia to "perełka"?
    Od 20 lat wokoło mnie wszyscy to stosują a dla Ciebie to nowość.
    Pralkę i zmywarkę widziałeś?

    TG