    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: temperatura wody
    Date: Sun, 26 Jan 2014 01:26:53 +0100
    <lc03j8$sne$1@speranza.aioe.org> <lc1bja$fig$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@g...com>

    > Wytworzona moc może zasilać też np. PC
    >
    > g.

    Za dużo bujania. Bateria termoelektryczna zasilana ciepłem odpadowym z
    komina. I wcale to nie jest abstrakcyjny pomysł. Bateria 25W była by
    gabarytowo duża. Ale składała by się z takich samych elementów
    podstawowych, kawałków drutu. Produkcja takiej baterii złożonej z
    powtarzalnych elementów da się łatwo zmechanizować. Przy zmechanizowaniu
    produkcji koszt produkcji to w zasadzie koszt drutu i kilku innych
    tanich na 1 sztukę komponentów. To czy w niej było by 500 czy 50000
    pojedynczych ogniw jest szczegółem bez znaczenia jeśli patrzy się na to
    od strony produkcji. Jak zgrzać dwa druty na sekundę to 3600 ogniw na
    godzinę wyjdzie. Ale sekunda to bardzo długo. Na sekundę da się zgrzać
    nie dwa a dziesięć drutów.

    http://www.viessmann.de/de/ein-_zweifamilienhaus/pro
    dukte/mikro-kwk/Vitotwin_300-W.html
    A teraz Ty zaprezentuj swoje rozwiązanie w praktyce,
    g.