  • Data: 2010-07-20 20:23:46
    Temat: Re: uziom
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Ja elektrykiem w sensie znajomosci przepisow instrukcji itp. na biezaco nie
    > jestem ale to co piszsz kupy sie nie trzyma. Na fizyce uczono mnie,

    [ciach]
    > Tak mi sie zdaje, byc moze moje wyobrazenia sa bledne, moze rasowi elektrycy
    > mnie poprawia.
    > Pzdr.
    > Tornad

    Twoje wyobrażania są błędne i nie sądzę, by ktoś uczył cię tego na fizyce.
    Indukcyjność w oczywisty sposób zależy od kształtu przewodnika, a z kolei
    indukcyjność ma zasadnicze znaczenie przy wyrównaniu potencjałów, ze względu na
    impulsowy charakter prądów piorunowych. W takim przypadku spadek napięcia na
    odcinku przewodu odprowadzającego będzie rzędu Ldi/dt co oznacza, że np zamiast
    1 kV masz 10 kV względem sąsiednich instalacji i konstrukcji.
    Pozdrawiam
    Jarek