    Date: Wed, 21 Jul 2010 01:12:13 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: uziom

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i24tuf$v4s$1@news.onet.pl...

    > nie da sie tych niby dwóch uziomów w ziemi odseparować - zatem robi sie
    > je jakoko jeden wspólny. Błędów tu nie ma.

    Dokadniej - każde sprowadzenie instalacji odgromowej do ziemi powinno
    mieć na wprost, bez zbednych pętli i zagięć zwiększających indukcyjność
    przejście na dosyć głęboki uziom rurowy. I od tego uziomu, przejmującego
    większość ładunku powinna iść szyna wyrównawcza do opaski
    ekwipotencjalizującej jaką jest np. zbrojenie ławy fundamentowej.

    > Nie na miejscu bo bo do trupa potrzeba prądu i czasu. A czas bedzie
    > krótki :)

    Nie. Trupa nie ma bo jak instalacja ekwipotencjalizująca jest porządna
    to cały budynek (podłogi, pralki, krany, grzejniki, bolce ochronne w
    gniazdkach) podskoczy z potencjałem jednocześnie i równo - nie ważne że
    przez moment całośc będzie kilowolt powyżej potencjału domu sąsiada,
    ważne że od bolca zerującego do kranu nie będzie więcej jak pojedyncze
    wolty.

    Elementarna znajomość stacjonarnych pól elektrycznych wystarcza żeby to
    pojąć.

    --
    Darek