  • Data: 2009-12-16 20:15:30
    Temat: Re: [waw] ekipa do wykończenia paru rzeczy
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 19:03:06 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

    > Jaka pomyłka? :) Umawiam się na zrobienie x rzeczy w n dni. Gość
    > poświęca na filozofię tyle, że nie wyrabia się w tym założeniu. Bo
    > filozofuje, a potem "goni" i partaczy sprawę albo nie robi wcale....

    Jest jeszcze taka opcja, że być może ma coś do ukrycia lub z innego powodu
    nie lubi, kiedy ktoś przygląda się jego pracy :) I dlatego tyle gada.

    > Ależ ja to rozumiem :) Nie żądam cen hurtowych, ale nie zapłacę za chory
    > z punktu widzenia logiki koszt prac. Pewne rzeczy NIE KOSZTUJĄ i
    > doskonale o tym wie inwestor, a firmie wydaje się, że inwestor nie wie i
    > można go walić cztery litery jak się chce.

    Prowadzenie firmy polega na tym, że działalność ma przynosić właścicielowi
    zyski. Kalkulacja jest prosta. Jeśli dniówka pracownika kosztuje mnie 150
    zł, dojazd 20 zł, odkładam na narzędzia 10 zł, i sam chcę zarobić na pracy
    pracownika 120 zł, to choćbym nie wiem jak bardzo chciał nie zejdę poniżej
    300 zł dziennie. Jeśli masz do zrobienia 20 mkw gładzi, a zajmie to dwa
    dni, nie zapłacisz u mnie za to mniej niż 30 zł za metr. W porównaniu do
    stawek rynkowych ta cena jest zawyżona o conajmniej 50%. Gdybym był na
    miejscu klienta, po usłyszeniu takiej ceny pewnie bym się zezłościł :)

    > Za robotę małą wiadome jest, że się dopłaci ale bez przesady! przecież
    > nie zrobisz sobie kompensaty (jako właściciel ekipy) że jeśli u mnie
    > jest 30 metrów gipsu, to dorzucisz tyle, żeby ci wyszło jak za 200
    > metrów... jak tak, to ja dziękuję za takie usługi.

    Bez przesady w drugą stronę. Jest takie mądre przysłowie - "Barana można
    golić wiele razy, ale zedrzeć skórę tylko raz" :)) Jeśli za 30 metrów wezmę
    jak za 200, to prawdopodobnie przy kolejnym remoncie nie zadzwonisz już do
    mnie, tylko poszukasz kogoś innego. To też trzeba mieć na względzie.

    (...)
    > Jeśli robisz lepiej i "zgodnie z regułami sztuki", to jasne, że to jest
    > ok i ja cię rozumiem w pełni :) Chętnie zadzwonię i pogadam co mi
    > potrzeba, a ty ocenisz ile za to weźmiesz.

    Problem w tym, że najwcześniej mam czas +/- pod koniec stycznia.

    > Mogłem to zrobić w lipcu, miałem właśnie twoje wnetrza.net na tapecie,
    > ale mnie coś podkusiło, żeby pójść na skróty i teraz mam problem...

    Skąd pewność, że ze mną poszłoby gładko? :)) Jestem mega-gadatliwy :))

    --
    best regards,
    scream