  • Data: 2009-02-18 09:36:51
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gngfmh$u0l$1@news.onet.pl...

    > wiesz co, brudu mi sie naniesie do domu wystarczająco dużo bez kotłowni w
    > salonie, ponadto nie lubię mieć przegrzanych pomieszczeń. No i dodajmy
    > sobie masakrycznei suche powietrze w całym domu, bo system ogrzewania
    > kominkowego suszy powietrze jeszcze lepiej niż grzejniki.

    Moja sympatyczna kolezanka zrobila u siebie w salonie kominek. Po paru
    uzytkowaniach stwierdzila, ze to bez sensu. Trzeba wybierac popiol, syf przy
    kominku i szyba do mycia. Zadna tam rewelacja i teraz by kominka w ogole nie
    robila. Przy okazji pare zlotych na ogrzewanie by zostalo w ramach
    rekompensaty. Rozprowadzenie ciepla kanalami to wieczny syf przy
    anemostatach, wiec cieplo idzie tylko do salonu. Fakt mila kolezanka jest
    moze troche wygodna, ale w koncu kiedys mozna zaczac byc wygodnym.

    > grzeje pompą ciepła a kominek mam tylko do ozdoby.

    Ja w sumie nie wiem jaki jest sens montowania kominka z plaszczem. Kosztuje
    to kupe kasy, razem z instalacja moze i przekroczy 10 tys. Do tego dochodzi
    obudowa kominka, tez pare tysiecy, no i pewnosc, ze kiedys to sie niestety
    rozszczelni. Wydana sumka starczy na pare sezonow grzewczych podstawowego
    ogrzewania, a gdzie mowa o zaoszczedzeniu na inwestycji? Co kto lubi, ja
    pewnie postawie jakis kominek, ale nie bede przesadzal z tym odzyskiem i
    rozprowadzniem ciepla, bo uzywany i tak bedzie pewnie okazjonalnie. Co mozna
    nagrzac wracajac co dzien do domu o 18 -19?

    Pozdro.. TK