  • Data: 2009-02-18 08:31:24
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janusz Pawlinka napisał(a):
    > Użytkownik "TomiLee" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wrażenia z 6 sezonu grzewczego (kominkowego):
    >
    > Kominek bardzo dobrze sprawdza się w tzw okresach przejściowych (późna
    > jesień,
    > wczesna wiosna), gdy w dzień jest jeszcze w miarę ciepło, a w nocy już
    > chłodnawo,
    > ale nie na tyle, żeby 'odpalać' właściwe CO. Grzanie samym kominkiem
    > (przynajmniej
    > u mnie - patrz niżej) w pełni zimy raczej się nie sprawdza.
    > Satysfakcja z użytkowania kominka bardzo zależy od trybu użytkowania domu -
> [...]

    Nie sposób nie przyznać Ci racji - kominek jako dodatkowe źródło ciepła.
    Nie można go używać jako jedynego, tzn pewnie się da - bo skoro ludzie
    mają piece węglowe czy na drewno to podobnie jak z kominkiem muszą tego
    pilnować i dokładać. Są sterowniki jest możliwość zamontowania
    programowanej przepustnicy, która przytłumi ogień i go roznieci kiedy
    trzeba jednak nie da się bezobsługowo dostarczyć drewna, dlatego
    bezwzględnie uważam, iż kominek jako drugie źródło Ciepła.

    Z tego co czytałem, bo jestem kompletnym teoretykiem, kominki podobnie
    jak piece na ekogroszek da się
    programować - w przypadku pieca pewnie sprawę załatwia odpowiednie
    ustawienie obrotów wentylatora i odpowiednio otwarty/zamknięty szyber.
    Do kominka można np. coś takiego:
    http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=1
    236&osCsid=af53c3rj0u0gg0k9cc6i9p32a1
    a gdzieś kiedyś czytałem, że są bardziej zaawansowane sterowniki.

    Ariusz