  • Date: Thu, 18 Aug 2011 11:43:51 +0200
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór rekuperatora

    W dniu 2011-08-18 11:13, Kris pisze:
    > Ok. Tylko od ceny reku odejmij cenę samej centralki.

    A jaka jest cena centralki? Jakieś modele warte uwagi?
    Jeśli są jakieś centralki WM bez reku warte uwagi to daj znać bo jakoś
    nie natknąłem się.

    > I te pieniądze powinny się w rozsądnym czasie zwrócić
    > dzięki odzyskanemu "ciepłu" przez reku. A jak długo czytam grupę to nikt
    > jeszcze nie podał wyliczeń takich z których by wynikało że zwróci to się
    > w miarę szybko.

    A baterie termostatyczna HansaGroche w całym domu kiedy powinny się
    zwrócić? A zlew kuchenny z kamienia księżycowego kiedy? A kominek
    obłożony marmurem z Carrary kiedy?

    Luksus to luksus i z ekonomią ma mało wspólnego.
    Ja poza przewidywalną wentylacją chcę mieć WM także dla filtrowanego
    powietrza (syn astmatyk).

    > I proponuje też uwzględnić to że mitem jest że w domach z went
    > grawitacyjna jest zaduch itp

    Zależy jaki dom.
    Ja buduję dom 133m2 pow. uż.
    Obecnie mieszkam na 2 poziomowym mieszkaniu o pow. 110m2 kubaturowo
    podbnie bo wys. pom. mam 2,7m.
    Zimą jest problem z zaduchem w pokojach, szczególnie nad ranem. Nie jest
    to mit bo od 10 lat mam to samo i mam tego dosyć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info